چلسي در ضربات پنالتي قهرمان اروپا شد

چلسي با برتري مقابل بايرن مونيخ در ضربات پنالتي جام قهرماني ليگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد.


دو تيم بايرن مونيخ و چلسي در آليانس آره نا شهر مونيخ ديدار نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را برگزار کردند که اين مسابقه در پايان 120 دقيقه با تساوي يک بر يک به پايان رسيد اما چلسي با برتري در ضربات پنالتي، قهرمان اروپا شد.

بايرن مونيخ در نميه اول مسابقه، تيم برتر ميدان بود و حمله هاي بسياري را روي دروازه چلسي ترتيب داد اما دفاع متمرکز و پرتعداد بازيکنان چلسي، عملکرد خوب پتر چک دروازه بان اين تيم و کم دقتي مهاجمان بايرن مونيخ موجب شد که در نيمه نخست چيزي جز آه و افسوس نصيب هواداران بايرن مونيخ نشود.

در نيمه دوم، حملات بايرن مونيخ ادامه يافت اما باز هم داستان نيمه اول تکرار شد تا در دقيقه 82، توماس مولر موفق شد با يک ضربه سر چکشي طلسم دروازه چلسي را باز کند. در حالي که همگان تصور مي کردند بايرن مونيخ مي تواند با اداره کردن بازي در چند دقيقه باقي مانده برنده اين مسابقه باشد، اين گونه نشد و ديديه دروگبا در دقيقه 88 با يک ضربه سر روي کرنر براي چلسي گلزني کرد و بازي را به تساوي کشاند تا همه چيز به وقت هاي اضافه کشيده شود.

در حالي که تنها سه دقيقه از آغاز نيمه اول وقت اضافه گذشته بود، فرانک ريبري درون محوطه جريمه چلسي توسط دروگبا سرنگون شد و داور به نشانه پنالتي در سوت خود دميد تا بايرن مونيخ صاحب يک موقعيت عالي شود اما آرين روبن نتوانست ضربه پنالتي را به گل تيديل کند و پتر چک اين ضربه را مهار کرد.

در نهايت بازي در پايان 120 دقيقه با تساوي يک بر يک به پايان رسيد تا ضربات حساس پنالتي تعيين کننده تيم قهرمان باشد.

** ضربات پنالتي:

پنالتي اول را فيليپ لام براي بايرن مونيخ به گل تبديل کرد. پس از او، خوان ماتا پشت توپ ايستاد تا پنالتي اول چلسي را بزند اما نوير موفق شد ضربه ماتا را مهار کند.

ماريو گومز زننده دومين پنالتي بايرن مونيخ بود و او نيز موفق شد ضربه خود را به گل تبديل کند. در مقابل داويد لوئيس نيز براي چلسي گلزني کرد.

سومين پنالتي بايرن مونيخ را مانوئل نوير دروازه بان اين تيم وارد دروازه پتر چک همتاي خود در تيم چلسي کرد. فرانک لمپارد کاپيتان چلسي نيز سومين پنالتي اين تيم را به گل تبديل کرد.

اوليچ زننده پنالتي چهارم بايرن مونيخ بود که پتر چک ضربه او را مهار کرد. براي چلسي، اشلي کول پشت توپ ايستاد و پنالتي خود را تبديل به گل کرد تا همه چيز مساوي شود.

در پنالتي پنجم، شوانشتايگر پنالتي خود را به تير دروازه زد. پنالتي آخر چلسي را ديديه دروگبا وارد دروازه بايرن مونيخ کرد تا چلسي با برتري 4 – 3 در ضربات پنالتي قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1021
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه