میهن صنعت:

چهارشنبه سوری در کردستان ۱۱۸مصدوم داشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ورود ۱۱۸مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری سطح استان به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر بهرام کندایی اظهار کرد:: تاکنون ورود  ۱۱۸مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری سطح استان با مراجعه مستقیم یا اعزام توسط اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات فوریتی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است که ۸۰ نفر آنان جوان و ۳۸ مورد نیز کودک بوده است.

وی با اشاره به اینکه، از نظر جنسیت، ۸۴ مورد از مصدومین مذکر و ۳۴ مورد نیز مونث بوده است، افزود: از نظر نوع آسیب، ۴۶ مورد ترومای چشم، ۲۶ مورد سوختگی، ۲۴مورد ترومای دست،  ۱۶ مورد ترومای صورت و ۳ مورد ترومای پا و ترومای سر، گوش و شکمی هر کدام یک مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار مصدومین چهارشنبه سوری سال ۱۴۰۱ در شهرستان ها گفت: بر اساس آمارها تاکنون ۴۳ مصدوم در سنندج، ۲۰ مصدوم در قروه، ۱۵ مصدوم در سقز، ۱۰ مصدوم در دیواندره، ۹ مصدوم در  هر کدام از شهرستان های دهگلان و کامیاران، ۸ مصدوم در بیجار، دو مصدوم در مریوان و هر کدام از شهرستان های سروآباد و بانه یک مصدوم به ثبت رسیده است.

دکتر کندایی خاطرنشان کرد: تمامی مراکز درمانی و اورژانسی دانشگاه با بسیج نیروها و امکانات، در شب چهارشنبه سوری در آماده‌باش کامل هستند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260321
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه