میهن صنعت :

چون با عقلانیت عمل می‌کنیم تنگه هرمز را دچار اختلال نمی‌کنیم

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه “تنگه هرمز یکی از مجاری مهم عبور انرژی در دنیا است“، اعلام کرد: ما این شاهراه مهم را نمی‌بندیم و دچار اختلال نمی‌کنیم.


رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه “تنگه هرمز یکی از مجاری مهم عبور انرژی در دنیا است“، اعلام کرد: ما این شاهراه مهم را نمی‌بندیم و دچار اختلال نمی‌کنیم.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا، سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، در جمع خبرنگاران درباره طرح بستن تنگه هرمز که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شده است، با بیان اینکه “نمایندگان مجلس، نمایندگان ملت هستند و هر سخن و امضای آنها نشان‌دهنده پیام و رای ملت ایران است“، گفت: به عنوان یک فرمانده ارشد نظامی اعلام می‌کنم که ما «طرح بستن تنگه هرمز» را داریم چراکه یک نظامی برای هر موضوع باید طرحی داشته باشد، ولی این کار را نمی‌کنیم مگر اینکه منافع ما به خطر بیفتد.

وی اضافه کرد: تنگه هرمز از مهمترین شاه‌راه‌های دنیاست و برای دنیا اهمیت دارد و ما چون با عقلانیت عمل می‌کنیم و این را از مکتب شیعه آموخته‌ایم، این شاهراه را ـ که مجاری عبور انرژی در دنیا است ـ نمی‌بندیم و دچار اختلال نمی‌کنیم، مگر اینکه منافع ما به خطر بیفتد. همانطور که پیش از این هم گفته بودیم، کنترل ما بر تنگه هرمز هوشمند و عاقلانه است.

هیچ کشوری را تهدید نمی‌کنیم، جز آنها که قصد تهدید ما را داشته باشند

رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه، درباره رزمایش اخیر سپاه اظهار کرد: ما هیچ کشوری را در دنیا تهدید نمی‌کنیم، جز آنها که قصد تهدید ما را داشته باشند. رزمایش ما نیز همانطور که اسمش پیدا بود، رزم آزمایشی بود و در آن تجهیزات، مهمات، مهندسی علمی، رزمندگان و قدرت دقت سلاح‌های ما آزمایش شد. ما هیچ رزمایشی را بدون طراحی عملیات انجام نمی‌دهیم.

حاکمیت ملی در سوریه باقی می‌ماند

فیروزآبادی در پایان، درباره تحولات سوریه نیز گفت: تحولات سوریه بسیار خوب پیش می‌رود و به نظر من ملت سوریه موفق می‌شوند، حاکمیت ملی در سوریه باقی می‌ماند، تحولات دموکراتیک و اسلامی در این کشور توسعه خواهد یافت، سوریه همچنان خط مقدم مقاومت در برابر اسراییل خواهند ماند و می‌دانم که بشار اسد و مردم سوریه و مجلسی که به تازگی توسط مردم سوریه انتخاب شده است، این مساله را درک می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه