چگونگي تغيير ساعات كاري و انتقال كارمندان از پايتخت

انتقال پايتخت در يك مقطع زماني مطرح شد و اكنون كار خاصي در مورد آن انجام نمي‌شود

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري با اشاره به اين‌كه تصميم‌گيري در مورد تغيير ساعات اداري در استان‌ها انجام مي‌شود، گفت: مسئله انتقال سازمان‌ها و كارمندان از پايتخت و تمركززدايي مسئله جدي است كه در حال انجام است.

احمد بزرگيان در گفت‌وگو با ايسنا درباره پيشنهاد وزير نيرو براي تغيير ساعات اداري با هدف تغيير ساعت پيك مصرف برق، اظهار كرد: با توجه به اين‌كه بين غربي‌ترين و شرقي‌ترين نقطه كشور يك ساعت اختلاف افق وجود دارد، زمينه براي سيال بودن زمان شروع و خاتمه كار فراهم است و اكنون نيز در برخي در استان‌هاي شرقي به دليل طلوع زودتر آفتاب ساعت كار نيم ساعت زودتر شروع مي‌شود.

وي افزود: اين مسئله از گذشته هم با هدف كاهش ساعت پيك ترافيك و همچنين تغيير ساعت پيك مصرف برق مطرح شده بود اما براي اجرايي شدن و تعيين سازوكارها بايد بررسي بيشتري انجام شود.

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گفت:‌ با توجه به تمركزي كه در برخي تصميم‌گيري‌ها وجود دارد، بيش از 90 درصد امور نياز به هماهنگي ندارد بنابراين با توجه به تفويض اختياري كه به استانداري‌ها داده شده است امكان تصميم‌گيري در سطح استان‌ها وجود دارد.

اين مقام مسوول در ادامه درباره تغيير ساعت كاري در پايتخت خاطرنشان كرد: در تهران بايد روي اصناف مختلف كارهايي را انجام دهيم تا ترافيك بين دو يا سه ساعت پخش شود و ساعات اتلاف زمان در ترافيك كاهش يابد.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي اين امر با همكاري و كمك اصناف و شهرداري‌ها ممكن خواهد بود، گفت:‌ در بسياري از كشورها چنين برنامه‌اي اجرا مي‌شود و ساعت فعاليت بخش‌هاي اقتصادي با زمان فعاليت مدارس و ادارات تلاقي ندارد بنابراين اگر بتوانيم با هماهنگي بين مديران ارشد در بخش دولتي، عمومي، غير دولتي و بخش خصوصي اجرا كنيم مي‌تواند در كاهش مصرف برق و همچنين ترافيك موثر باشد.

وي درپايان درباره انتقال پايتخت تصريح كرد:‌ انتقال پايتخت در يك مقطع زماني مطرح شد و اكنون كار خاصي در مورد آن انجام نمي‌شود اما مسئله انتقال سازمان‌ها و كارمندان از پايتخت و تمركززدايي مسئله جدي است كه در حال انجام است و طي چهار سال آينده شاهد تمركززدايي خواهيم بود تا تصميم‌گيري‌ها در حوزه‌هاي استاني صورت بگيرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=981
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه