میهن صنعت :

کاهش قیمت خودرو در شرایط حاضر دور از انتظار است

در حال حاضر بخشی از افزایش قیمت خودرو در کشور به عرضه آن مربوط می شود که طبعا می توان با کاهش بخشی از سود توسط شرکتهای خودروساز، این موضوع را کنترل و قیمت را تعدیل نمود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ،کنترل و مدیریت بر بازار خودرو را وابسته به سه عامل اساسی دانست و گفت : در حال حاضر بخشی از افزایش قیمت خودرو در کشور به عرضه آن مربوط می شود که طبعا می توان با کاهش بخشی از سود توسط شرکتهای خودروساز، این موضوع را کنترل و قیمت را تعدیل نمود.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو بخش دیگری از افزایش قیمت خودرو را مربوط به افزایش هزینه تولید در بخش خودرو و قطعه سازی دانست و گفت :  هم اکنون تنظیم قیمت خودرو در بخش تولید به طور عام و در حوزه خودرو و قطعه سازی  نیز از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو است که به نظر می رسد به جهت افزایش حامل های انرژی و یا خرید مواد اولیه به صورت گران تر و همچنین افزایش قیمت ارز رخ داده و عملا افزایش قیمت خودرو و گرانی در این بخش را موجب شده است .

وی دلیل بعدی در افزایش قیمت خودرو را تامین مالی شرکتهای خودروساز و قطعه ساز دانست و گفت : در گذشته تامین مالی شرکتها با سرعت بیشتری دنبال می گردید و صنایع تولیدی به نسبتهایی از حمایت های مالی بانکها برخوردار بودند اما هم اکنون تامین مالی شرکتها گران تمام می شود و برای گرفتن هر رقم تسهیلات، شرکتها و صنایع تولیدی، باید رقم بیشتری را به عنوان سود و جریمه پرداخت نمایند.

نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه کاهش قیمت خودرو را در شرایط کنونی امری بعید دانست و گفت : کاهش قیمت خودرو با توجه به دلایلی که مطرح گردید اتفاق مثبت بعید و دور از انتظاری است مگر آنکه در حوزه آرندی ، نوآوری و کیفیت خودروسازی تجدید نظر صورت گرفته و اتفاق مثبتی در این بخش رخ دهد.

ندیمی افزود : برای کاهش قیمت خودرو چنانچه خدمات و تولید در صنعت خودرو با کاهش روبرو نشود اما باید در روش ، آرندی ، نوآوری و بهره وری و مانند آن اقداماتی انجام شود که این حرکت معمولا دیر صورت می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین برای کاهش قیمت و مدیریت بر بازار خودرو همزمان باید فاکتورهای افزایش هزینه تولید ،گران فروشی، بهره وری و نوآوری با یکدیگر در نظر گرفته شوند که در البته در بخش سوم امکان کاهش قیمت وجود دارد در حالی که رویکرد آن در کشور ما ضعیف است .

وی افزود : در مورد گرانی فروشی نیز به عنوان فاکتور دوم نیز باید تجدید نظر شود که در غیر این صورت خودروسازان مشتریانشان را از دست خواهند داد اما در خصوص افزایش نهاده های تولید نیز ، طبعا باید قبول نمود که مواد اولیه و عوامل دخیل در تولید گران شده است  بنابراین با این شرایط نمی توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1932
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه