میهن صنعت :

کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی در امسال

سال 90 رشد قابل ملاحظه‌ای در زمینه کاهش تصادفات رانندگی به دست آمد و کاهش بیش از 3000 کشته در تصادف رانندگی آمار خوبی بود که باید این روند تثبیت و استمرار یابد.


فرمانده نیروی انتظامی گفت: درصددیم تلفات رانندگی را تا پایان سال، 15 درصد کاهش دهیم. 
 
به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو، سردار سرتیپ احمدی ‌مقدم درحاشیه  نشست هماهنگی روسای پلیس راه کشور افزود: سال 90 رشد قابل ملاحظه‌ای در زمینه کاهش تصادفات رانندگی به دست آمد و کاهش بیش از 3000 کشته در تصادف رانندگی آمار خوبی بود که باید این روند تثبیت و استمرار یابد.
وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد تلفات رانندگی از 23 هزار کشته باید به حدود 16 نفر برسد که سال گذشته توانستیم 13،7 دهم درصد تلفات رانندگی را کاهش دهیم و در نخستین سال برنامه پنجم گام بلندی در کاهش تلفات برداشته شد.
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش 9 تا 10 درصدی تلفات رانندگی در 2 ماه نخست امسال گفت: امسال نیز اگر بتوانیم میزان تلفات رانندگی را 2 هزار نفر در مقایسه با پارسال کاهش دهیم، رشد خوبی در این زمینه خواهیم داشت.
فرمانده ناجا افزود: اگر همه دستگاه‌های مرتبط با امر ترافیک تکالیف پیش‌بینی شده خود را انجام دهند، رسیدن به برنامه تدوین شده دور از دسترس نیست.
وی گفت: برای ارتقای سطح کنترل پلیس و مشارکت مردم ، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های کنترلی و ثبت تخلفات را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم تا در دو سال آینده این امر محقق شود وگرنه بر اساس بودجه در نظر گرفته شده در این زمینه تا 10 سال دیگر نیز جاده‌های کشور به سیستم هوشمند تجهیز نخواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به وقوع برخی تخلفات با وجود  افزایش هزینه جرایم گفت: در سه ماهه اخیر ارزش قبض‌های جریمه دو برابر شده و اعمال قانون 33 درصد کاهش یافته است.
سردار احمدی‌مقدم گفت: ‌برخی از رانندگان در زمینه قانون جدید برخورد با تخلفات رانندگی توجیه نشدند و بخشی نیز هنوز خود را با قانون جدید عادت ندادند ، اما به طور کلی روند اجرای قانون جدید مقررات راهنمایی و رانندگی رو به بهبود است.
وی گفت: بستن کمربند در کلان‌شهر تهران حدود 95 درصد رعایت می‌شود، اما در زمینه استفاده از نکردن از تلفن همراه هنگام رانندگی وضع مطلوبی نداریم و باید اقدامات فرهنگی بیشتری در این زمینه انجام شود.
فرمانده نیروی انتظامی درباره سئوال خبرنگاری در خصوص اقدام نیروی انتظامی برای جمع‌آوری خودروهای فرسوده گفت: هر وظیفه‌ای که قانون بر عهده نیروی انتظامی بگذارد آن را اجرا می‌کنیم، اما کیفیت آنها متفاوت است.
وی گفت: اگر انتظار داریم پلیس برای جمع آوری خودروهای فرسوده ایست بازرسی بگذارد، اینگونه نیست بلکه در گلوگاه‌هایی که دارندگان این خودروها برای دریافت خدمات از پلیس حضور می‌یابند، این وسایل نقلیه را کنترل و از تردد آنها جلوگیری می‌کنیم.
وی نقص وسیله نقلیه و آلایندگی آشکار آنان را نیز از دیگر مواردی اعلام کرد که پلیس به آنها برخورد می‌کند.
وی افزود: دستگاه‌ها در خصوص وضع مقررات صنفی نباید انتظار زیادی از نیروی انتظامی داشته باشند، زیرا رسیدگی به اینگونه مسائل، ناجا را از وظیفه اصلی خود دور می‌کند و نیروی انتظامی بر اساس اولویت‌ها  مقررات را بررسی، اجرا و نظارت می‌کند.
فرمانده ناجا گفت: اگر تصمیمی ، پیامدهای ناگواری برای جامعه داشته باشد، نیروی انتظامی آن را گوشزد می‌کند و دستگاه‌های تصمیم ساز باید پاسخگوی افکار عمومی نیز باشند.
وی افزود: درباره شماره‌گذاری خودروها کارگروهی تشکیل می‌شود و از نیروی انتظامی نیز مشاوره گرفته می‌شود و دراین گونه مسایل حقوق مردم را در نظر می گیریم، اما سطح وظایف ما مشخص است و نهایت استفاده را از امکانات قانونی به عمل می‌آوریم.
 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1402
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه