هدف‌گذاري ايران‌خودرو

کسب رضایت 70 درصدی مشتریان از خدمات پس از فروش

اين گزارش حاکي است كه مديريت ارشد ايران خودرو معاونت استراتژي و برنامه‌ريزي را موظف کرده تا به منظور کسب اطمينان از اهداف استراتژيک، موارد را به طور مستمر پايش کرده و هر سه ماه يک بار، ميزان پيشرفت را تحليل و گزارش کنند.

مدير عامل ايران خودرو برنامه‌هاي راهبردي اين گروه صنعتي درحوزه خدمات پس از فروش خودروهاي سواري، کسب رضايت مشتريان و توسعه سهم بازار قطعات يدکي را در سال توليد ملي و حمايت از کار وسرمايه ايراني ابلاغ کرد.

به گزارش ایساکو، بر اساس برنامه استراتژيک ايران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش خودروهاي سواري، سهم بازار فروش قطعات يدکي ايساکو در سال جديد 56.5 درصد تعيين شده، در حالي که اين مقدار در سال گذشته برابر با 50.5 درصد بوده است.

بر اساس اين برنامه، حجم فروش ريالي قطعات يدکي ايساکو که در سال قبل چهار هزار و 891 ميليارد بوده، براي سال جديد شش هزار و 650 ميليارد ريال تعيين شده است.

اين گزارش هدف گذاري ايساکو براي کسب سهم بازار خدمات گارانتي و وارانتي در سال جديد را 55 درصد اعلام کرده که در سال گذشته 45.1 درصد بوده است.

بر اساس برنامه استراتژيک خدمات پس از فروش که از سوي مديريت ارشدگروه صنعتي ايران خودرو به ايساکو ابلاغ شده، ميزان رضايت مشتريان از کيفيت خدمات پس از فروش در سال جديد 70درصد عنوان شده و بهبود ميانگين امتياز ارزيابي نمايندگي‌ها نسبت به عملکرد سال گذشته دست کم 10 درصد برآورد شده است. همچنين تعداد نمايندگي‌ها که در سال گذشته 850 نمايندگي بوده در سال جديد به 865 نمايندگي و تعداد جايگاه‌هاي تعميراتي به هفت هزار و 789 جايگاه افزايش مي‌يابد.

دراين گزارش آمده است: موجودي قطعات يدکي اصلي در شبکه از 77 درصد در سال گذشته به 85 درصد در سال 1391 افزايش مي‌يابد.

اين گزارش حاکي است كه مديريت ارشد ايران خودرو معاونت استراتژي و برنامه‌ريزي را موظف کرده تا به منظور کسب اطمينان از اهداف استراتژيک، موارد را به طور مستمر پايش کرده و هر سه ماه يک بار، ميزان پيشرفت را تحليل و گزارش کنند.

براساس برنامه راهبردي، ارتقا و بهبود فرايند بازاريابي، فروش و خدمات پس از فروش، يکي از جهت‌گيري هاي کلان ايران خودرو در حوزه خدمات پس از فروش تعيين شده و سودآوري بلندمدت از راه رشد درآمد و مديريت هزينه، دست يابي به کيفيت و قيمت رقابتي محصولات در بازارهاي هدف از راه مديريت هزينه و دست يابي به کيفيت رقابتي در خدمات خودرو، از راه ارتقاي رضايت از کيفيت خدمات پس از فروش، اهداف کلان استراتژيک تعريف شده در حوزه خدمات ذکر شده است.

نجم‌الدين در اين ابلاغيه با اشاره به نقش مهم خدمات پس از فروش مناسب، گسترده و مقرون به صرفه در موفقيت فروش محصولات، خدمات پس از فروش را حلقه نهايي زنجيره ارزش براي مشتري دانسته که از اين راه سعي در وفادار کردن مشتري به برند و محصولات دارد.

گفتني است، حوزه خدمات پس از فروش خودرو سواري ايران خودرو، شرکت هاي ايساکو، امدادخودرو و همگام خودرو را در بر مي‌گيرد و در اين ميان ايساکو متولي اين حوزه محسوب مي‌شود

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=658
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه