کفاشيان با انتقال نفت تهران مخالفت کرد

رئيس فدراسيون فوتبال در نامه‌اي به استاندار مرکزي و وزير نفت، انتقال تيم فوتبال نفت تهران به اراک در فصل 92-91 را به صلاح ندانست و با آن مخالفت کرد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرگزاري فارس، بحث انتقال تيم فوتبال نفت تهران به استان مرکزي مدتي است که دوباره مطرح شده است. اين اتفاق قرار بود سال گذشته انجام شود اما اين‌گونه نشد و حال با گذشت يک سال، بار ديگر زمزمه‌هايي مبني بر اين انتقال شنيده مي‌شود.

 

اين در حالي است که علي کفاشيان در نامه‌اي به استاندار مرکزي که رونوشت آن براي وزير نفت نيز ارسال شده انتقال تيم نفت تهران به اراک را در فصل 91- 92 به مصلحت ندانسته و حتي يادآور شده که خطر کسر سهميه آسيا از ايران به دنبال انتقال ناگهاني تيم به اراک وجود دارد.

 

در نامه کفاشيان به استاندار مرکزي آمده است:

 

جناب آقاي شعباني‌فرد؛ استاندار محترم استان مرکزي

 

با سلام

 

احتراما در پاسخ به نامه شماره 13310/91/87 مورخ 24/2/91 وزير محترم وزارت نفت و ارسال رونوشت نامه فوق الذکر به اين فدراسيون پيوست 1 به استحضار مي‌رساند؛

 

بر اساس مقررات کنفدراسيون فوتبال آسيا پذيرش و صدور مجوز باشگاه‌هاي حرفه‌اي، تابع ضوابط خاص حقوقي، مالي، تجاري و زير ساخت‌ها مي‌باشد که اين ضوابط در سال گذشته طي نامه شماره 216/5672/9 مورخ 20/4/90 به استان مرکزي ابلاغ گرديد و متعاقب آن نماينده استان مرکزي به علت عدم تامين اعتبار و فراهم نبودن ساير شرايط مورد اشاره، انتقال تيم نفت به استان مرکزي را مسکوت اعلام داشته است "مستندات پيوست 2 لغايت 5"

 

نظر به اينکه معيارهاي حقوقي، مالي، ساختاري باشگاه نفت تهران در سال گذشته مورد بازرسي نمايندگان AFC قرار گرفته که با توجه به تاييديه اوليه و فاصله اندک تا زمان بازديد مجدد (مرداد ماه سال جاري) و اينکه مي‌بايست مستندات و مدارک استان مرکزي تدوين و جهت بررسي به کنفدراسيون فوتبال آسيا AFC ارائه گردد که انجام اين مهم مستلزم فرصت زماني کافي است و با امعان نظر به اينکه مسابقات ليگ برتر حرفه‌اي تير ماه سال 91 آغاز مي‌گردد، لذا انتقال آن تيم را در فصل ورزشي 1392-1391 غير عملياتي و به مصلحت نمي‌دانم و پيشنهاد مي‌گردد مدارک و مستندات ذيربط انتقال دهنده و انتقال گيرنده تکميل و پس از انجام تشريفات قانوني و فراهم آوردن شرايط لازم طبق معيارهاي کنفدراسيون فوتبال آسيا AFC اين انتقال در فصل 1393 -1392 اجرايي گردد.

 

لازم به ذکر است رعايت ضوابط AFC جهت فدراسيون عضو الزامي و هر گونه تخطي از آن تبعات منفي از جمله کسر سهميه ليگ قهرماني آسيا رد در پي خواهد داشت.

 

علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال

 

به گزارش فارس نامه رئيس فدراسيون فوتبال به استاندار استان مرکزي و وزير نفت در پاسخ به نامه‌اي است که استاندار اراک خطاب به وزير نفت نوشته و رونوشتي از نامه‌اش را هم براي علي کفاشيان ارسال کرده است.

 

در نامه علي اکبر شعباني فرد در تاريخ 24 ارديبهشت ماه آمده است:

 

 برادر گرامي جناب آقاي مهندس قاسمي

 

مقام عالي وزارت نفت

 

سلام عليکم

 

احترام با عنايت به بند 10 مصوبه شماره 224280/45926 مورخ 7/10/89 هيئت محترم وزيران در سومين سفر استاني رئيس جمهور محترم و هيئت دولت به استان مرکزي مبني بر واگذاري تيم ليگ برتري صنعت نفت تهران به استان با حفظ و تامين منابع مالي توسط وزارت نفت و پيرو جلسه حضوري با حضرتعالي همانگونه که به استحضار رسيد به حمد الله موضوع مشکلات و موانع قانوني در تامين منابع مالي اين مصوبه مرتفع گرديده است و زمينه لازم براي اجرايي شدن کامل اين مصوبه ارزشمند براي استان فراهم گرديده است.

 

لذا از محضر حضرتعالي تقاضا دارم با عنايت به فراهم نمودن کليه زير ساخت‌هاي ورزشي لازم توسط استان جهت موضوع دستور فرماييد با تاکيد بر تامين هزينه‌هاي مالي مورد نياز تيم مذکور توسط وزارت نفت، نسبت به انتقال تيم نفت تهران به استان مرکزي اقدام لازم صورت پذيرد. ضمنا جناب آقاي مهندس هوشنگ بازوند معاون اينجانب جهت انجام هماهنگي و پيگيري‌هاي لازم به عنوان نماينده تام الاختيار استان در اين موضوع به حضورتان معرفي مي‌گردند.

 

علي اکبر شعباني فرد

 

به اين ترتيب علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در نامه‌اي که پاسخي محکم و مستدل به نظر مي‌آيد انتقال تيم نفت تهران به استان مرکزي را در کل به ضرر فوتبال ايران در آسيا دانسته است. کفاشيان در دور جديد رياستش بر فدراسيون فوتبال اعلام کرده بود مي‌خواهد رئيسي مقتدر باشد و تمام تصميم‌هاي فوتبالي در عرصه فوتبال گرفته شود. به نظر مي‌رسد مخالفت با انتقال نفت تهران به اراک در راستاي همين موضوع باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1053
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه