«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کلوت مکث موتور قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران

ماموت خودرو مدتی قبل بود که مکث موتور را به عنوان زیربرند تازه تاسیس و بازوی آسیایی خود معرفی کرد. این شرکت در اولین قدم قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران یعنی پیکاپ کلوت را معرفی کرده که ویژگی های بسیار خوبی چه در زمینه حرکت در جاده و چه در بیراهه نوردی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ماموت خودرو مدتی قبل بود که مکث موتور را به عنوان زیربرند تازه تاسیس و بازوی آسیایی خود معرفی کرد. این شرکت در اولین قدم قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران یعنی پیکاپ کلوت را معرفی کرده که ویژگی های بسیار خوبی چه در زمینه حرکت در جاده و چه در بیراهه نوردی دارد.

ماموت خودرو سابقه زیادی در زمینه عرضه انواع خودروهای تجاری سنگین به بازار ایران داشته و به نوعی لیدر این بازار محسوب می شود. این شرکت همچنین با عرضه خودروهای سواری فولکس واگن پاسات، تیگوآن و گلف به بازار خودروهای سواری نیز ورود کرد؛ ولی فعلا تحریم ها مانع ادامه عرضه این خودروها شده است. از این رو ماموت خودرو تصمیم به تاسیس زیربرند مکث موتور گرفت که بازوی آسیایی این شرکت بوده و محصولات مختلفی را در آینده عرضه خواهد کرد.

مکث موتور در اولین قدم پیکاپ کلوت را معرفی کرد تا سبد محصولات تجاری ماموت را به نوعی کامل کرده باشد. کلوت پیکاپیست که هم در جاده و هم در بیراهه سواری خوبی داشته و می توان آن را قدرتمندترین در میان رقبا دانست. امروزه علاقه مشتریان نسبت به خرید خودروهای پیکاپ بیشتر از هر زمان دیگری شده و به همین دلیل مکث موتور اولین محصول خود را یک پیکاپ انتخاب کرد. پیکاپ ها ضمن اینکه قابلیت استفاده روزمره مانند یک خودروی اسیووی را دارند، در زمینه های مختلف مانند حمل بار یک سر و گردن بالاتر از اسیووی ها هستند و در بیراهه نوردی نیز عملکرد آنها اثبات شده است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی کلوت مکث موتور +جدول

مشخصات فنی پیکاپ کلوت مکث موتور

کلوت مکث موتور قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران

مکث موتور در ابتدا تصمیم داشت کلوت را با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی به بازار عرضه کند؛ ولی سپس تصمیم به نصب پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که جدیدترین نسل پیشرانه های میتسوبیشی بوده که خودروسازان چینی امکان استفاده از آن را دارند، گرفت. پیکاپ کلوت به لطف این پیشرانه 4K22D40 لقب قدرتمندترین پیکاپ صفر کیلومتر ایران را به خود اختصاص داده است. این پیشرانه ساخت میتسوبیشی قادر به تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته دستی ساخت زومکس به محور عقب یا هر چهار چرخ منتقل می شود.

پیکاپ کلوت به صورت استاندارد دارای قفل دیفرانسیل از نوع محدود کننده لغزش بوده که به موجب آن عملکرد این خودرو در بیراهه نوردی و مسیرهای لغزنده و در صورت بلندشدن یکی از چرخ های عقب از سطح زمین بهتر می شود. دلیل عملکرد خوب پیکاپ کلوت در سواری آنرود و امکان حرکت آن با سرعت بالا بدون صدای زوزه دیفرانسیل، به ضریب دف آن مربوط می شود. عمده پیکاپ های حاضر در بازار ایران دارای ضریب دیفرانسیلی بین 4 تا 4.2 هستند. ولی ضریب دیفرانسیل کلوت 4.6 بوده که موجب شده دیفرانسیل این خودرو سرعتی تر باشد؛ شاید تصور کنید این موضوع باعث کاهش قدرت کلوت در مانورهای سنگین شده، ولی به لطف پیشرانه قدرتمند 215 اسب بخاری، این خودرو هم در آفرود و هم در جاده عملکرد رضایتبخشی دارد.

همین دیفرانسیل با ضریب سبک موجب شده میانگین مصرف سوخت کلوت در هر 100 کیلومتر 10.3 لیتر باشد که نسبت به تمامی رقبا کمتر است. کلوت عمیق ترین حوض بار را در میان رقبا دارد و طول حوض بار آن نیز 1575 میلی متر است. همین موضوع سبب شده حوض بار کلوت برای نصب اکسسوری های مختلف از جمله سوپرلید بسیار مناسب باشد. فاصله بین دو محور این پیکاپ نیز 3100 میلی متر بوده که با تویوتا هایلوکس دقیقا برابر است. به لطف همین فاصله بین دو محور، کلوت هم زاویه حمله و هم زاویه خروج بسیار خوبی دارد.

فاصله کف پیکاپ کلوت از سطح زمین در حالت استاندارد و بدون کیت لیفت تعلیق، 235 میلی متر بوده که 15 میلی متر از نزدیکترین رقیب خود در بازار ایران نیز بیشتر است. این خودرو به صورت استاندارد دارای کاور لاینر حوض بار و لاستیک های آفرودی All-Terrain است.

تجهیزات رفاهی و ایمنی پیکاپ کلوت

کلوت مکث موتور قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران

مکث موتور کلوت را در حال حاضر با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت الکترونیکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دریچه ها به صورت الکترونیکی، نمایشگر مالتی مدیا لمسی 9 اینچی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل و کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان به بازار عرضه می کند.

تحویل به موقع کلوت به مشتریان

کلوت مکث موتور قدرتمندترین پیکاپ بازار ایران

مکث موتور مدتی پیش اولین سری پیکاپ کلوت را با قیمت قطعی 799 میلیون تومان به فروش رساند و موفق شد تمام کلوت های فروخته شده را در موعد مقرر به مشتریان تحویل دهد که این نشان از تعهد این شرکت نسبت به مشتریان است. به زودی سری دوم فروش کلوت با تعداد بالاتر آغاز خواهد شد که مکث موتور قیمت و شرایط فروش آن را با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد کرد.

کلوت اتوماتیک و سایر محصولات مکث موتور

پیکاپ کلوت اولین قدم مکث موتور برای عرضه خودرو به بازار ایران بوده است. در گام های بعدی این شرکت قصد دارد دو اسیووی پریمیوم را به همراه دو اسیووی با بازه قیمتی متوسط به بازار ایران در سال 1401 عرضه کند. همچنین در سال 1401 مکث موتور قصد دارد نسخه اتوماتیک پیکاپ کلوت را با تغییراتی در سطح آپشن ها و شاید ظاهری معرفی کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=238198
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه