میهن صنعت :

کمیسیون صنایع جدید پیگیر مصوبات گذشته صنعت خودرو

کمیسیون صنایع در مجلس جدید اجرای قانون ارتقا کیفیت خودرو را دنبال خواهد کرد ودر جهت اجرایی شدن این مصوبه تلاش بیشتری خواهد داشت.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ،مجلس جدید را حامی تولید و صنعت خودرو دانست و گفت: کمیسیون صنایع در مجلس جدید اجرای قانون ارتقا کیفیت خودرو را دنبال خواهد کرد ودر جهت اجرایی شدن این مصوبه تلاش بیشتری خواهد داشت.

حمید رضا فولادگر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:این کمیسیون اجرای قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که در سال 86 به تصویب رسید را ادامه و از طرفی پیگیر رفع موانع تولید خواهد بود تا صنعت خودرو علاوه بر رشد کمی رشد کیفی نیز داشته باشد و بتواند در صحنه رقابت جهانی به حیاط خود ادامه دهد.

وی در خصوص برنامه های این کمیسیون گفت:همانطور که اشاره شد اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و قانون حمایت از مصرف کننده خودرو پیگیری خواهد شد و با توجه به اینکه در چند ماه گذشته به دلیل برنامه های انتخاباتی  ارائه گزارش خودروسازان به مجلس به تعویق افتاده است پیگیر ارائه گزارش از سوی خودروسازان به مجلس وارائه اقداماتی که در این چند ماهه اخیر صوت گرفته است خواهیم بود.

وی افزود:  مجلس باید دررفع موانع وبهبود فضای کسب وکار و نظام تعرفه ای و خدمات پس از فروش با قیمت رقابتی  تلاش کنند .

وي با اشاره به وجود برخي موانع در ارائه تسهيلات بانكي به صنعت خودروسازي اظهار داشت: خدمات بانكها تناسبي با نياز صنعت خودروسازي ندارد و اين مسئله مانع از توسعه صنعت خودرو و قطعه‌سازي شده است.

وي همچنين با بيان اينكه قطعه سازان بر تقويت ارتباط خود با دانشگاه تأكيد دارند تصريح كرد: در گذشته طرح‌هاي توسعه‌اي از معافيت مالياتي 100 درصدي برخوردار بودند در حالي كه هم اكنون اين رقم به 50 درصد رسيده و البته اين تصميم ضربه‌هايي را به توليد وارد مي‌كند.

وي افزود: در حال حاضر باتوجه به اتخاذ برخي تصميم گيريها، واردات به توليد ترجيح داده مي‌شود و سيستم بانكي نيز باتوجه به اينكه وام پرداختي به واردكنندگان را خيلي سريعتر از تسهيلات پرداختي به بخش توليد دريافت مي‌كند، تمايل بيشتري به اعطاي وام به واردكنندگان دارد.

عضو كميسيون صنايع در پایان  همچنين با اشاره به طولاني شدن مدت زمان پرداخت بدهي خودروسازان به قطعه سازان گفت: بانكها مي‌توانند با كمك به صنعت و اعطاي وام سرمايه در گردش، به پرداخت بدهي خودروسازان به قطعه سازان كمك كنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1643
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه