میهن صنعت :

کیفیت خودرو های سایپا 39 درصد افزایش داشت

معاون کیفیت سایپا گفت بر اساس ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی 2 سال گذشته امتیاز منفی خودروی پرایداز 184 نمره منفی به 113 نمره منفی رسیده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از سایپانیوز:داریوش گل محمدی در گفت و گو با سایپانیوز گفت: در راستای سیاست های دولت محترم و نظرات مقام محترم وزارت صنعت،معدن و تجارت درخصوص بهبود کیفیت خودروهای ساخت داخل و در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و بر اساس ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران امتیاز منفی خودروی پرایداز 184 نمره منفی به 113 نمره منفی رسیده است. به بیان دیگر کیفیت خودرو طی دو سال گذشته 39 درصد بهبود داشته است. وی در خصوص کاهش مراجعه استفاده کنندگان از خدمات گارانتی افزود : در حوزه مشتری نیز نتایج،  نشان دهنده افزایش رضایت مشتریان بوده به نحوی که در آخرین نشست استانی مدیرعامل محترم گروه سایپا با نمایندگان خدمات پس از فروش ،کاهش درآمد نمایندگی ها بدلیل کاهش مراجعه جهت خدمات گارانتی خودروها از جمله مهمترین مسائل مطرح شده بود،از دیگر دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا تامین الزامات آیین نامه ارتقاء کیفیت خودرو که از سوی مجلس شورای اسلامی به خودروسازان ابلاغ گردیده می باشد.
گل محمدی ادامه داد جهت دستیابی به نتایج ذکر شده در سال گذشته 46 پروژه کیفی در بخش قطعات و 29 پروژه در حوزه فرایند تعریف و اجرا شد که از جمله آن اجرای طرح پلتفرم X100 شامل تغییرات عمده در ساختار بدنه و تجهیزات بودکه نتایج آن بسیار چشمگیر و باعث افزایش ایمنی و عملکرد مناسب مجموعه ها ،کاهش مراجعه مشتریان به نمایندگی ها در دوره گارانتی و زیبایی خودرو می باشد
معاون کیفیت سایپا گفت : از دیگر پروژه های اجرا شده، ارتقای قوای محرکه تحت عنوان پروژه "موتور +HP " می باشد که طی آن توان ، مصرف سوخت و آلایندگی موتور بهبود یافته است،همچنین جهت کاهش هزینه های خدمات پس از فروش نیزبا تجهیز خطوط مگاموتور و سازندگان به دستگاه های شستشوی قطعات موتور و گیربکس در عمل نیاز به سرویس اولیه وتعویض روغن موتور و گیربکس در سرویس اولیهاز ابتدای سال 1390 از بین رفته است.
وی تصریح کرد : نظر به استمرار روند رو به رشد گروه خودروسازی سایپا، در سال 91 نیز اهدافی چالشی و با هدف رشد 30درصدی شاخص های کیفیت و بواسطه پیاده سازی 127 پروژه کیفی در بخش قطعات ، 132 پروژه در فرایندها و 37 پروژه در حوزه خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است ،از جمله آن می توان به راه اندازی پروژه موتور Euro IV،بهبود فرآیند خطوط موتور سازی و راه اندازی تست های جاده انجام شده،نوسازی کامل قالب های بدنه سازی ،توسعه سالن¬های رنگ سایپا با جایگزین نمودن ربات¬های پیشرفته پاشش خودکار به جای ربات¬های پاشش رنگ الکترواستاتیک اشاره نمود.
وی تصریح کرد در حوزه بهبود کیفیت و عملکرد قطعات نیز،کلیه سازندگان گرید Cبه گریدهای بالاتر ارتقا یافته یا از سیستم حذف گردیده اند و در حال حاضر به طور مستمر سازندگان آدیت (ممیزی) می شوند.همچنین قطعات و مجموعه های اصلی و مهم قابل ردیابی می باشد و از برنامه های معاونت کیفیت سایپا یکپارچگی سیستم های نرم افزاری ردیابی محصول در سایتهای تولیدی است.
گل محمدی ادامه داد  پروژه شناسایی و ردیابی قطعه سازنده در سیستم گارانتی نیز  به تصحیح عیوب قطعات از سرچشمه کمک می کند. و  نکته قابل توجه و مهم این است که ارتقاء و بهبود اساسی در عملکرد قطعات و مجموعه ها منوط به باز طراحی قطعات مطابق با تکنولوژی و استانداردهای روز می باشد که در این زمینه نیز اقدامات اولیه و مهمی نظیر تدوین مدارک مهندسی و مستندات فنی حدود 40 قطعه/مجموعه صورت گرفته و ادامه راه با توجه به محدودیت های مالی سازندگان قطعات و مجموعه ها که ناشی از ثابت بودن قیمت ها طی سال های اخیرمی باشد نیازمند حمایت مالی شرکت های قطعه ساز از سوی شرکت های خودروساز و نهادهای مرتبط جهت سرمایه گذاری در این زمینه است.
معاون کیفیت سایپا خاطر نشان کرد از دیگر برنامه های مهم که امسال پیگیری می شود برقراری ارتباط سه جانبه بین تأمین کننده قطعات، خودروساز و شبکه خدمات پس از فروش است تا بازخوردهای مشتریان یا عیوب قطعات مستقیماً از سرچشمه یعنی در تأمین کنندگان قطعه پیگیری شود.برای این کارسیستم آنلاین برای دریافت اطلاعات خدمات پس از فروش ایجاد شده وسایپا در حال یکپارچه سازی نرم افزارهای شبکه نمایندگی ها برای دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات و تصحیحات در کوتاه ترین زمان ممکن است. یک سیستم ثبت عیوب کیفی جهت تحت کنترل قرار دادن عیوب مشاهده شده و تعریف اقدام اصلاحی مناسب نیز استقرار یافته است. علاوه بر آن  قطعات تعویضی و داغی ها بازنگری و فرآیندهای تولیدآن نیز تحلیل می شود
وی گفت : .ارتباط کیفیت سایپا با سایپا یدک تنگاتنگ شده به نوعی که نیازهای و مشکلات به وجود آمده برای مشتریان شناسایی و از سرچشمه یعنی در قطعه سازی و تأمین رفع شود.همچنین سفرهای استانی برای آشنایی با نیاز مشتریان در شهرستانها نیز در دستور کار قرار گرفته است و بازخورد آن در کیفیت سایپا تحلیل شده و اقدام لازم به عمل می آید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=888
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه