گندم هند‌ در برابر نفت ایران

ميهن صنعت : تداوم برخی محدودیت‌های ناشی از تحريم اقتصادی ایران موجب شده است تا روش داد و ستد ایران با برخی از کشورها به روش کالا به کالا نزدیک شود.

به گزارش «فارس» به نقل از پایگاه اینترنتی «تریدعربیا»، وزیر مواد غذایی هند تصریح کرد: اگر ایران درخواستی برای واردات گندم از هند داشته باشد ما می‌توانیم 3 میلیون تن گندم در اختیار این کشور قرار دهیم. بر اساس این گزارش اظهارات این مقام هندی در حالی است که دهلی نو برای کاهش ذخایر گندم خود و کاهش بدهی نفتی به ایران تلاش می‌کند. یک هیات ایرانی هفته گذشته امکان خریداری و واردات گندم از هند را بررسی کرده است تا از این راه بخشی از طلب ایران بابت صادرات نفت به هند وصول شود.
وزیر مواد غذایی هند افزود: این هیات ایرانی نمونه گندم هند را دریافت کرده است و اگر آنها موافقت خود را در خصوص کیفیت گندم هند اعلام کنند ما می‌توانیم 3 میلیون تن از این محصول را در اختیار ایران قرار دهیم. هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می‌رود و هر سال بیش از 10 میلیارد دلار نفت از ایران وارد می‌کند. توماس افزود: یک هیات کارشناسی از ایران به هند آمدند و یک هیات کارشناسی هند نیز به ایران سفر کردند. ولی ایران نگران آلوده بودن گندم صادراتی هند است. هند دومین تولید‌کننده بزرگ گندم در جهان به شمار می‌رود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1514
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه