میهن صنعت :

یارانه ایاب و ذهاب افراد معلول افزایش نیافت

با توجه به اینکه تمامی افراد معلول در جای جای کشور نیازمند دریافت خدمات مناسب و ویژه جهت تسهیل در امر رفت و آمد در سطح شهرها هستند اما توجهات سازمان ها و مقامات مسئول تنها معطوف بر رفع نیازهای افراد معلول ساکن پایتخت می باشد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رئیس انجمن حمایت از جامعه معلولین کشور با بیان اینکه تاکنون بر مبلغ یارانه نقدی ایاب و ذهاب معلولین افزوده نشده است، گفت: با توجه به اینکه تمامی افراد معلول در جای جای کشور نیازمند دریافت خدمات مناسب و ویژه جهت تسهیل در امر رفت و آمد در سطح شهرها هستند اما توجهات سازمان ها و مقامات مسئول تنها معطوف بر رفع نیازهای افراد معلول ساکن پایتخت می باشد.

محمودنژاد در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به نیاز مبرم افراد معلول ساکن در مناطق دوردست کشور به خدمات مربوط حمل ونقل ، افزود:تسهیلات و اعتبارات در نظرگرفته شده به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز جامعه معلولین در سراسر کشور نمی باشد.

وی خواستار پیگیری جدی سازمان بهزیستی جهت افزایش یارانه نقدی ایاب و ذهاب و تخصیص آن به تمامی معلولین ساکن در مناطق مختلف کشور شد.

به گفته وی، میزان مبالغ تخصیص یافته جهت ایاب و ذهاب در میان این قشر از افراد جامعه متفاوت است و میزان آن به تناسب نیاز و درصد معلولیت در افراد تعیین می شود.

رئیس انجمن حمایت از جامعه معلولین کشور در ادامه سخنان خود از راه اندازی سامانه ای توسط سازمان بهزیستی به منظور پرداخت بخشی از هزینه های ایاب و ذهاب معلولین خاص سخن به میان آورد و گفت: این سامانه برای معلولینی که دارای شرایط خاص هستند(،افرادی که جهت حرکت از ویلچر استفاده می کنند یا دارای محدودیت حرکتی زیادی می باشند)  طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه هم اکنون تنها حدود 700 نفر از معلولین را تحت پوشش قرار داده است ، ابراز داشت: با توجه به اینکه پیش از این ،کارت مخصوص ایاب و ذهاب برای یک هزار و 800 نفر از افراد معلول ساکن شهر تهران شارژ می شد اما امروز این میزان به 700 کارت شارژ کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر یارانه نقدی ایاب و ذهاب معلولین افزایش یافته باشد به احتساب اینکه از تعداد کارت های شارژ کاسته شده است می توان گفت که عملاً هیچگونه افزایشی در یارانه نقدی ایاب و ذهاب معلولین شکل نگرفته است.

محمودنژاد با بیان اینکه لزوماً متولی ارائه خدمات مربوط به حمل ونقل افراد معلول شهرداری های می باشند ،یادآور شد: در این میان وظیفه ایجاد شرایط مساعد جهت حمل نقل آن دسته از افراد معلول که دارای وضعیت خاصی هستند بر عهده نهادهای حمایت کننده می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که یارانه های ایاب و ذهاب معلولین افزایش نیابد ، قطعاً روند ایجاد مشکلات و معضلات برای این قشر از افراد جامعه سیری صعودی خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2027
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه