یارانه 10 میلیون نفر قطع می‌شود

بنا بر مصوبه‌های اخیر مجلس شورای اسلامی و مبانی قانونی، یارانه حدود ده میلیون نفر از مردم حذف خواهد شد.

به گزارش ميهن صنعت به نقل از  ایسنا، پس از جلسات متعدد کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه 91 و اظهار نظر مسؤولان دولتی‌ سرانجام رقم 66 هزار میلیارد تومان برای درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به تصویب رسید و اکنون با توجه به زمزمه‌های اجرای فاز دوم قانون از خرداد ماه، کمیسیون تلفیق مصوب کرده که یارانه نقدی دهک‌های پر درآمد به زودی قطع شود.

 از اسفندماه سال گذشته پیامک‌هایی از شماره 30025 به برخی از سرپرستان خانوار ارسال شد که حاوی این پیام بود که نظر به تمکن مالی جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه www.refahi.ir مراجعه کنند. البته مبنای ارسال پیامک‌ها هنوز مشخص نیست اما افرادی که در زمان تعیین شده برای اعلام عدم انصراف خود به این سامانه مراجعه نکرده‌اند احتمالا جزو افرادی خواهند بود که در فاز دوم از دریافت یارانه معاف خواهند شد. البته کسانی هم که برای اعلام انصراف به این سامانه مراجعه کرده‌اند، قرار است اطلاعاتشان مورد بررسی قرار گیرد و احتمال قطع یارانه این افراد نیز وجود دارد.

 بهمن‌ماه گذشته نیز دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به این‌که از دیدگاه ما حدود 10 میلیون نفر باید از گردونه دریافت یارانه نقدی حذف شوند، گفته بود: هم‌اکنون اسامی این 10 میلیون نفر در حال نهایی‌ شدن است و به زودی در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌شود.

 در این راستا به‌تازگی سیدکاظم دلخوش – نایب رییس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس – گفته است: به نظر می‌رسد که دعوت به انصراف از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صرفا برای احترام به دهک‌های برخوردار است و این یارانه به‌زودی قطع می‌شود.

 وی افزود: تحلیل بنده از تصویب 66 هزار میلیارد تومانی برای هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه 91 این است که از یک سو به‌دلیل محدودیتی که مجلس در افزایش این سقف درآمدی مدنظر داشته است و از سویی قصد دولت برای حذف دهک‌های پردرآمد، به قطع یارانه نقدی اقشار مرفه همزمان یا پس از مدتی از اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=957
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه