معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان:

۹۳۵ واحد صنعتی راکد در کشور امسال به چرخه تولید بازگشتند

با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی زاهدان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در جریان دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان و با حضور در شهرستان زاهدان، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و استقرار سرمایه گذاران در شهرک صنعتی زاهدان بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی فداحسین مالکی ـ نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ـ انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت‌ خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه دو طرح صنعتی “ساتین سلامت هامون” و “‘گروه صنعتی فایکو” در شهرک صنعتی زاهدان را افتتاح کرد.

رسولیان همچنین در بازدید از خط تولید این دو طرح صنعتی جدید که از امروز به مدار تولید وارد شده‌اند، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی “ساتین سلامت هامون” که با سرمایه ‌گذاری 60 میلیارد ریال در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در شهرک صنعتی زاهدان احداث و به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 520 تن انواع محصولات سلولزی در سال را دارد و برای 12 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین واحد صنعتی “تیرچه صنعتی فایکو” که با سرمایه ‌گذاری 140 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در این شهرک صنعتی احداث و به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 3 هزار تن انواع تیرچه صنعتی در سال را دارد و برای 28 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

وی در ادامه با حضور در محل تصفیه خانه فاضلاب و شماری از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در شهرک صنعتی زاهدان، از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.

۹۳۵ واحد صنعتی در کشور امسال به چرخه تولید بازگشتند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی دو ماه گذشته واحدهای صنعتی که از سال‌های گذشته به دلایلی در کشور تعطیل شده بودند، با بررسی‌های صورت گرفته شناسایی و تا کنون حدود ۹۳۵ واحد به چرخه تولید بازگشتند.

علی رسولیان افزود: رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به شدت پیگیر راه ‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل شده در سطح کشور هستند که از این تعداد ۱۰ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشتند و در تلاش هستیم این واحدها افزایش ظرفیت پیدا کنند.

وی اضافه کرد: حدود چهار هزار و ۳۲۰ طرح صنعتی در کشور در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات هستند که امیدواریم با تأمین تسهیلات و کمک به رفع مشکلات در زمینه زیرساخت‌ها و موضوعات مختلف این واحدها هرچه سریع تر به بهره‌ برداری رسیده و اشتغال خوبی را در کشور ایجاد کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: یکی دیگر از اهداف درحال پیگیری، ایجاد کارگاه‌های کوچک برای افراد کم توان و اصناف تولیدی در سطح کشور است که حدود یک‌ هزار و ۹۰۰ واحد کارگاهی امسال درحال ساخت است و ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد تکمیل شده و به بهره ‌برداری خواهد رسید.

رسولیان بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز ۷۰ واحد کارگاهی آماده بهره ‌برداری شده و درحال واگذاری به بخش خصوصی است.

وی یادآور شد: منابعی که برای تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده از چند مسیر انجام می‌شود؛ یکی از آن‌ها طرح “تام” با ابتکار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از محل منابع واحدهای بزرگ صنایع معدنی در بانک‌هاست و استان‌ها برای سرمایه در گردش می‌توانند از طریق بانک‌های صنعت، معدن و تجارت استفاده کنند. همچنین منابع تبصره (۱۸) نیز ابلاغ و سهم مشخصی برای صنایع درنظر گرفته شده که امیدواریم به مرحله اجرایی برسد و بخش صنعت بتواند از آن استفاده کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین بخش نیز منابع داخلی بانک‌هاست که بانک‌ها حتماً باید سهم صنعت را افزایش دهند، زیرا اشتغالی که صنعت ایجاد کرده و نقش مؤثری که در توسعه اقتصادی کشور داشته، بسیار ممتاز و قابل توجه بوده و باید منابع لازم را به این موضوع اختصاص دهیم.

رسولیان افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان و مرزهای دریایی و بندر مهم چابهار دارد، اما از لحاظ صنعتی دارای مشکلاتی است که نیازمند برنامه ریزی است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد و خود وزیر به جد پیگیر این موضوع هستند، بحث آمایش سرزمینی است که ظرفیت‌های قابل توسعه که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال بیشتر در استان شود شناسایی شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: خوشبختانه واحدهای خوبی در شهرک‌های صنعتی و کارگاهی سیستان و بلوچستان درحال راه ‌اندازی است و متعهد شدیم تا زمین مورد نیاز، آب، برق و زیرساخت‌ها را تأمین کنیم، زیرا این واحدهای تولیدی می‌توانند محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند.

شهرک صنعتی زاهدان دارای 932 هکتار مساحت است که 299 هکتار آن زمین صنعتی و 805 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و 697 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 223 هکتار در آن منعقد شده است.

204 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 2 هزار و 357 میلیارد ریال برای 4 هزار و 486 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان همراهی کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=233916
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه