در سایت کارخانه این شرکت واقع در خمین تولید می شود

آرین موتور رسما لاماری ایما را رونمایی کرد + ویدیو و مشخصات

صبح امروز آرین موتور طی مراسمی در مرکز همایش های رایزن کراس اوور لاماری ایما را رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صبح روز گذشته  آرین پارس موتور طی مراسمی در مرکز همایش های رایزن کراس اوور لاماری ایما را رونمایی کرد. لاماری زیربرند تازه تاسیس آرین موتور برای عرضه خودروهای تولید داخل است. با تولید لاماری ایما می توان گفت که آرین موتور از یک وارد کننده خودرو به تولید کننده تبدیل شده است. آرین موتور قصد دارد لاماری ایما را در سایت تولیدی این شرکت واقع در خمین تولید کند.

آرین پارس موتور در سال 1390 فعالیت خود را با واردات چندین مدل از محصولات میتسوبیشی آغاز کرد و سپس محصولات دی اس را نیز به بازار ایران عرضه کرد. تا به این لحظه آرین موتور به عنوان یک وارد کننده خودرو در بازار ایران شناخته می شود، ولی از سال 1396 این شرکت سیاست خود را تغییر داد و نسبت به تولید محصولات میتسوبیشی اقدام کرد. ولی متاسفانه تحریم ها مانع تحقق این اتفاق شد. اما آرین موتور برنامه خود برای تولید خودرو در ایران را ادامه داد و برند لاماری را معرفی کرد.

قرار است که محصولات متنوعی با برند لاماری توسط آرین موتور به بازار ایران عرضه شوند که نخستین مدل آنها همین کراس اوور لاماری ایما است.

 

مشخصات فنی لاماری ایما

آرین موتور رسما لاماری ایما را رونمایی کرد

لاماری ایما هم مانند بسیاری از خودروهای چینی عرضه شده در ایران از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تکنولوژی میتسوبیشی بهره می برد. این پیشرانه ساخت شریک چینی میتسوبیشی چین بوده و تفاوت هایی با سایر موتورهای 1.5 لیتری در ایران دارد. موتور 1.5 لیتری لاماری دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بوده و قدرتمندترین پیشرانه 1.5 لیتری در ایران است. این پیشرانه قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور بوده که کاملا برای یک کراس اوور 1550 کیلوگرمی مناسب است.

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. لاماری ایما کراس اووری سایز متوسط و شهری بوده که به لطف فاصله 195 میلی متری از سطح زمین می توان با آن تا حد کمی در مسیرهای بیراهه سبک نیز تردد داشت. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1860 و 1690 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2715 میلی متر است. ابعاد جمع و جور این خودرو آن را برای استفاده در فضاهای شهری مناسب کرده است.

در همین رابطه بخوانید:
برند لاماری عضو قدرتمندی از خانواده آرین موتور خواهد ماند

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و میانگین مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 7.5 لیتر اعلام شده است. لاماری ایما یکی از ایمن ترین کراس اوورهای چینی در بازار ایران بوده که موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین با امتیاز 89.3 شده است.

طراحی ظاهری

آرین موتور رسما لاماری ایما را رونمایی کرد

لاماری ایما طراحی بسیار خاص و خشنی به خصوص در نمای جلو دارد. بیشتر قسمت جلویی این خودرو را یک جلوپنجره بزرگ در برگرفته که تلفیق آن با چراغ های LED باریک و عریضی که در بالاترین قسمت پروفیل جلو جانمایی شده، چهره تهاجمی و جذابی را برای این خودرو رقم زده است. در لاماری ایما هم مانند برخی از خودروهای چراغ های اصلی در بالای مه شکن ها درون سپر جانمایی شده اند. این سبک طراحی را در خودروهایی همچون هیوندای سانتافه 2021 مشاهده کرده بودیم.

در نمای جانبی کاپوت کشیده، خط منحنی گون سقف، رینگ های 19 اینچی مشکی رنگ و همچنین گلگیرهای حجم پردازی شده جلو و عقب جذابیت طراحی لاماری ایما را بیشتر کرده اند. شیب زیاد سقف در قسمت عقب حالتی کوپه مانند برای این کراس اوور ایجاد کرده که اتفاقا طرفداران چنین خودروهایی امروزه اصلا کم نیستند.

در نمای عقب مقداری طراحی محافظه کارانه تری اجرا شده، ولی همچنان جذاب است. طبق ترند روز، چراغ های عقب به وسیله یک نوار LED سرتاسری به یکدیگر متصل شده اند. در قسمت پایینی سپر یک دیفیوزر کوچک طراحی شده که در دو طرف آن دو خروجی اگزوز واقعی جانمایی شده است. لازم به ذکر است که طراح لاماری ایما شخصی به نام هانس هنی بوده که پیشتر در دو کمپانی ولوو و مرسدس بنز فعالیت می کرده و سابقه طراحی مرسدس بنز GLA و GLE کوپه را در کارنامه خود دارد.

 طراحی داخلی

آرین موتور رسما لاماری ایما را رونمایی کرد

بیشتر خودروهای مدرن رویکردی مینیمالیستی در طراحی کابین دارند که لاماری ایما نیز به همین صورت است. درون کابین لاماری ایما سعی شده کمتر از کلیدهای فیزیکی استفاده شده و عملکرد آنها در نمایشگر لمسی میان داشبورد خلاصه شده است. لاماری ایما دارای داشبوردی مینیمال و دیجیتالی بوده و دو نمایشگر 10.25 اینچی درون یک قاب روی آن نصب شده اند. یکی از این نمایشگرها برای نشانگرهای پشت فرمان بوده و دیگری برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیاست.

با توجه به شیب سقف و استایل کوپه لاماری ایما، فضای صندلی های ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال با قدی در حدود 180 سانتی متر کاملا مناسب است. در حالتی که صندلی های ردیف دوم در جای خود قرار داشته باشند، این خودرو فضای باری معادل 480 لیتر دارد که می توان با خواباندن صندلی های این ردیف، حجم فضای بار را افزایش داد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

آرین موتور رسما لاماری ایما را رونمایی کرد

لاماری ایما یکی از کامل ترین کراس اوور چینی موجود در بازار ایران است. آرین پارس موتور قصد دارد لاماری ایما را با تجهیزاتی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب، سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس به بازار ایران عرضه کند.

البته این نسخه رونمایی شده مدل پروتوتایپ بوده و ظاهرا آرین موتور نسخه تولیدی را با تجهیزات رفاهی بیشتری به بازار عرضه می کند. آرین موتور تصمیم دارد در سال 1401 تعداد حداقل سه هزار دستگاه و در سال 1402 حداقل 5 هزار دستگاه از لاماری ایما را به تولید برساند. محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین موتور اظهار کرده که سایت تولیدی خمین در سال 1401 قادر به تولید 430 دستگاه از لاماری ایما به صورت ماهانه بوده که به همین منظور موجب ایجاد شغل برای 500 نفر می شود.

متاسفانه آرین پارس موتور در حال حاضر قیمت دقیق لاماری ایما را اعلام نکرده. ولی احتمال رونمایی برای عموم این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران وجود دارد که در این صورت قیمت یا حداقل حدود قیمت این خودرو مشخص خواهد شد. مدیرعامل آرین پارس موتور با وجود اعلام نکردن قیمت ایما، اظهار داشت که قیمت این خودرو قطعا رقابتی و منصفانه خواهد بود. محمدرضا سیفی اظهار کرد که در سال 1401 آرین موتور قصد معرفی یک سدان سگمنت C و همچنین یک کراس اوور کامپکت سگمنت B را دارد که ابعاد کوچکتری نسبت به لاماری ایما خواهد داشت. لازم به ذکر است که این دو محصول نیز تحت همین برند لاماری عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=238788
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه