میهن صنعت:

آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق‌های قابل معامله/ تشکیل صندوق ارزی ایرانیان خارج از کشور

میهن صنعت: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق‌های قابل معامله امکانپذیر است، از انجام مذاکرات بورس و سازمان سرمایه‌گذاری خارجی برای راه‌اندازی صندوق ارزی ایرانیان خارج از کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی صالح آبادی در گفتگویی با اعلام اینکه آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق های قابل معامله امکانپذیر است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه صندوق های قابل معامله یا ETF ها، صندوق های آتی، صندوق های سرمایه گذاری های مشترک و صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس راه اندازی شده است، آزادسازی سهام عدالت از طریق آنها می تواند انجام شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از نظر بازار سرمایه منعی ندارد، تصریح کرد: البته اجرایی شدن آن نیازمند قانون است و باید در این زمینه تصمیم گیر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انجام مذاکرات سازمان بورس و سازمان سرمایه گذاری خارجی برای راه اندازی صندوق ارزی ایرانیان خارج از کشور خبرداد و با تاکید بر اینکه قرار است جلسات کارشناسی بین دو دستگاه برگزار شود، تصریح کرد: قرار است این صندوق راه اندازی شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه سازمان بورس فقط مجوز صادر می کند و این سرمایه گذاران هستند که باید سرمایه بیاورند، گفت: در دولت قبلی بحثی در این زمینه مطرح شد اما به نتیجه نرسید و باید این موضوع از صفر شروع شود.

به گزارش مهر وی تاکید کرد: اگر سرمایه گذار بیاید می تواند راه اندازی این صندوق به نتیجه برسد. در حال حاضر در فضای بین المللی گشایش هایی ایجاد شده است و فضا مثبت است و در این فضای مثبت می توانیم کارهایی را انجام دهیم و چشم انداز نسبت به این موضوع مثبت است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29991
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه