میهن صنعت

آغاز به كار مركز تحقيقات گيربكس در ايران خودرو

میهن صنعت: گروه صنعتي ايران خودرو با هدف تكميل زنجيره خودروسازي و توسعه سيستم هاي مختلف خودرويي، مركز تحقيقات گيربكس را راه اندازي كرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از ايكوپرس، مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اعلام اين خبر اظهار كرد: ايران خودرو پيش از اين مراكز تحقيق و طراحي در زمينه هاي بدنه و موتور را ايجاد كرده و به دانش فني مناسب در اين بخش ها دست يافته است.

 

 وي تاسيس مركز تحقيقات گيربكس را گامي بلند در راه تحقق برنامه راهبردي ايران خودرو عنوان كرد و افزود: با توجه به تجربه و تخصص شركت چرخشگر، ماموريت ايجاد مركز تحقيقات گيربكس به اين شركت داده شده است.

 

مهندس يكه زارع از دو برنامه كوتاه مدت و بلندمدت براي طراحي و توليد گيربكس در اين مركز خبر داد و گفت: در برنامه كوتاه مدت، كه نزديك به 15 ماه تا رسيدن به توليد انبوه طول مي كشد شركت هاي معتبر جهاني هم كاري مي كنند و برنامه بلندمدت كه از دو تا دونيم سال طول مي كشد، عرضه گيربكس جديد از ايده تا توليد انبوه را در بر دارد.

 

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گيربكس هاي اتوماتيك و شش دنده به بالا را موضوع اصلي مركز تحقيقات گيربكس عنوان كرد و گفت: در نخستين گام، گيربكس هاي دابل كلاچ اتوماتيك دي. سي. تي. طراحي و توليد خواهد شد.

 

وي همكاري با دانشگاه هاي داخلي و خارجي و پتانسيل موجود در مجموعه گروه صنعتي به ويژه نيروي انساني متخصص را يك الزام در طراحي و توليد گيربكس ذكر كرد و گفت: با يك شريك خارجي براي آموزش هاي لازم همكاري مي كنيم و محصولات توليدي، برند ايران خودرو خواهد بود.

شايان ذكر است شركت چرخشگر توليد كننده گيربكس هاي خودروهاي سنگين از سال 48 شروع به كار كرده و17 درصد مالكيت آن به «زد. اف» آلمان تعلق دارد؛ از همين رو ماموريت مركز تحقيقات گيربكس از سوي ايران خودرو به اين شركت داده شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=73062
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه