آغاز پذیره نویسی اوراق مشارکت سایپا از یکشنبه 22 مرداد

سایپا از یکشنبه جاری 22 مرداد ماه اقدام به شروع پذیره نویسی بزرگترین پذیره نویسی به ارزش 150 میلیارد تومان معادل یک میلیون و 500 هزار ورقه 100 هزار تومانی می کند تا قادر به تامین بخشی از منابع مالی برای تکمیل پروژه سایپا کاشان باشد.

 

به گزارش پايگاه خبري تحليل ميهن صنعت علی صحرایی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس،با اشاره به احراز شرایط پذیرش اوراق مشارکت سایپا از17 مرداد در بازار بدهی بورس تهران و درج با نماد معاملاتی مساپا 9505 ، اظهار داشت: این شرکت از یکشنبه جاری 22 مرداد ماه اقدام به شروع پذیره نویسی بزرگترین پذیره نویسی به ارزش 150 میلیارد تومان معادل یک میلیون و 500 هزار ورقه 100 هزار تومانی می کند تا قادر به تامین بخشی از منابع مالی برای تکمیل پروژه سایپا کاشان باشد.

وی با بیان علاقمندان می توانند در مضاربی از 100 هزار تومان نسبت به سرمایه گذاری در این اوراق اقدام کنند ادامه داد: نوع این اوراق 4 ساله ، با نام و قابل معامله در بورس است. نرخ سود سالانه آن هم 20 درصد است که هر سه ماه یکبار( روزهای 22 ماه های اردیبهشت ، مرداد، آبان و بهمن هر سال ) پرداخت می شود. ضامن، امین ، عامل، مشاور عرضه ، بازار ساز و عامل پرداخت سود هم به ترتیب بانک پارسیان، مؤسسه حسابرسی آگاه حساب، کارگزاری بانک پارسیان ، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و سپرده گذاری مرکزی هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بازارساز این اوراق تحت ضوابط قرارداد بازارسازی، اوراق فوق را به نرخ اسمی خریداری خواهد کرد ولی در صورت وجود خریدار با نرخ بالاتر، دارندگان می توانند این اوراق را با نرخ بیشتری بفروشند.

همچنین در پایان روز اول، فروش تدریجی با محاسبه و اخذ سود روز شمار روزهای گذشته حداکثر تا پایان شنبه آینده مورخ 28 مرداد انجام خواهد شد. در این میان خریداران نمی توانند در روزهای پذیره نویسی به فروش اوراق اقدام کنند.

صحرایی ادامه داد: علاوه بر این اوراقی که طی مدت پذیره نویسی به فروش نرسد از سوی مشاور عرضه و توسط پذیره نویس خریداری خواهد شد. معاملات دست دوم اوراق هم پس از پایان پذیره نویسی یعنی 28 مرداد شروع می شود.

 
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2547
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه