«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آلمان شاهد افزایش مهاجران از طریق بلاروس است

مقامات آلمانی روز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد مهاجرانی که از طریق لهستان و بلاروس وارد این کشور شده اند طی ماه هایی افزایش یافته است که چندین کشور اتحادیه اروپا دولت بلاروس را متهم کرده اند که مردم را تشویق می کند تا از خاک خود وارد اتحادیه اروپا شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مقامات آلمانی روز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد مهاجرانی که از طریق لهستان و بلاروس وارد این کشور شده اند طی ماه هایی افزایش یافته است که چندین کشور اتحادیه اروپا دولت بلاروس را متهم کرده اند که مردم را تشویق می کند تا از خاک خود وارد اتحادیه اروپا شوند.

پلیس فدرال آلمان اعلام کرد بیش از 4300 نفر در سال جاری از لهستان به طور غیرقانونی از مرز عبور کرده اند و اکثر مهاجران از عراق ، سوریه ، یمن و ایران آمده اند. لهستان ، عضو اتحادیه اروپا ، بلاروس را به تشویق مهاجرت گسترده برای بی ثبات سازی 27 کشور عضو اتحادیه متهم کند.

پلیس فدرال آلمان اعلام کرد که از ژانویه تا جولای سال جاری ، 26 نفر که از طریق “مسیر بلاروس” سفر می کردند بدون مجوز وارد آلمان شدند. به گفته پلیس فدرال ، این تعداد در آگوست(مرداد-شهریور) به 474 نفر ، در سپتامبر(شهریور-مهر) به 1914 نفر و در 11 روز اول اکتبر(از9مهر تا به مروز) به 1934 نفر افزایش یافته است.

بیشتر افراد تازه وارد در مراکز پذیرش پناهندگی در شرق براندنبورگ نگهداری می شدند. این مراکز می توانند 3500 نفر را در خود جای دهند و مقامات چادرهایی را برای ایجاد فضا برای حداکثر 5000 نفر اضافه کرده اند.

اولاف جانسن؛ رئیس دفتر خارجی ها در شهر آیزن هویتن اشتات در شرق آلمان گفت: “وضعیت چشمگیر نیست ، اما سخت است.” او گفت که نگرانی وجود دارد که ویروس کرونا در بین تازه واردان گسترش یابد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان یکی از رهبران اتحادیه اروپا است که به لهستان پیوسته و دولت الکساندر لوکاشنکو ، رئیس جمهور بلاروس را متهم کرده است که مهاجرت به اتحادیه اروپا را به عنوان نوعی “جنگ ترکیبی” در تلافی تحریم های اتحادیه اروپا تسهیل کرده است.

هزاران مهاجر با دریافت ویزای توریستی به بلاروس جذب شده و تشویق شده اند که به لهستان، لیتوانی و تا حدودی لتونی – هر سه کشور اتحادیه اروپا که با بلاروس هم مرز هستند ، عبور کنند.

چند نفر اخیراً هنگام تلاش برای عبور از بلاروس به لهستان در منطقه ای از جنگل ها و مرداب ها بر اثر خستگی جان خود را از دست دادند.

دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال کار بر روی اقدامات مختلف برای جلوگیری از مهاجرت در مرز شرقی این کشور است.

استیو آلتر؛ سخنگوی وزارت کشور گفت: “در حال حاضر رایزنی هایی با شرکای ما ، چه در داخل آلمان و چه در خارج از کشور در مورد اقدامات جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آلمان وجود دارد.” وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

در لهستان ، دولت اواخر سه شنبه لایحه ای را تصویب کرد که مقرر می داشت ساختن یک مانع بلند با سنسورهای حرکتی در مرز با بلاروس را برای جلوگیری از عبور مردم از مرزها را ایجاد کند. هزینه برآورد شده 1.65 میلیارد زلوت (407 میلیون دلار ؛ 352 میلیون یورو) است. رای گیری از سوی نمایندگان مجلس ممکن است تا چهارشنبه انجام شود.

وزیر کشور لهستان ، ماریوش کامینسکی به خبرگزاری دولتی این کشورگفت که “حصار لازم است زیرا با وجود این واقعیت که تعداد مرزبانان ، سربازان و پلیس بیشتری در مرز وجود دارد هنوز تعداد تلاش مهاجران غیرقانونی برای عبور از مرز کاهش نیافته است .

در سال 2015-2016 ، بیش از یک میلیون نفر که از جنگ در خاورمیانه فرار کرده بودند ، سفرهای خطرناکی را در دریای مدیترانه و دریای اژه انجام دادند و به دنبال امنیت در اروپای غربی و به ویژه آلمان بودند. اما پس از ورود آنها ، اتحادیه اروپا نظارت پهپادی را نصب کرد و قراردادهایی را با ترکیه و لیبی وضع کرد تا از هجوم مهاجران جلوگیری کند.

آژانس نگهبانان مرزی لهستان روز چهارشنبه اعلام کرد که 470 تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز را در روز سه شنبه ثبت کرده و از همه آنها جلوگیری کرده است. آژانس گفت که تا کنون در ماه جاری 6700 تلاش عبور از مرز و 18300 نفر از ابتدای سال تاکنون وجود داشته است.

همچنین روز چهارشنبه آژانس امنیت داخلی لهستان اعلام کرد که یک مرد لهستانی را مظنون به همکاری مخفیانه با سرویس های اطلاعاتی بلاروس ، که علیه منافع لهستان کار می کرد، بازداشت کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=231071
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه