مهندس ضرغامی در دیدار با وزیر گردشگری عراق خبر داد:

آمادگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای تسهیل تردد وسایل نقلیه شخصی میان ایران و عراق

دکتر حسن ناظم وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق در صدر هیأتی عالی رتبه با مهندس عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران دیدار کرد و تفاهم نامه همکاری مشترکی بین دو کشور در زمینه‌های میراث فرهنگی و گردشگری امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر حسن ناظم وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق در صدر هیأتی عالی رتبه با مهندس عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران دیدار کرد و تفاهم نامه همکاری مشترکی بین دو کشور در زمینه‌های میراث فرهنگی و گردشگری امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که عصر روز دوشنبه 23 خرداد ماه 1401 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران انجام شد، مهندس ضرغامی با اشاره به بازگشایی گذرگاه های مرزی زمینی بین دو کشور بر ضرورت رفع موانع موجود در حوزه گردشگری زمینی در تمام ماه های سال و نه فقط در ایام اربعین تأکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان به آمادگی، برنامه ریزی و تلاش های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای تسهیل تردد زمینی وسایل نقلیه شخصی مسافران و زائران و اهمیت استفاده از پلاک‌های بین‌المللی بین دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که مردم ایران و عراق بتوانند در طول سال با خودروهای خود و نصب پلاک های بین المللی بدون مشکل و به سهولت به مناطق مورد نظرشان سفر کنند.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی جمهوری عراق نیز ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران سفر و گردشگری ایران و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر لزوم تعریف مفهوم جدیدی از گردشگری با محوریت گردشگری دینی و مذهبی تأکید کرد تا در صورت بروز مشکلاتی همچون کرونا، با آمادگی کامل با آن رو به رو شده و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ماه های گذشته با انجام ملاقات های مختلف با مسئولین عراقی و همچنین سفیر ایران در عراق و سرکنسول‌گران شهرهای مختلف عراق در صدد تسهیل در ورود زائران با خودروهای شخصی به عراق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=245937
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه