وزیر راه و شهرسازی:

اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان دولت دوازدهم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وعده رییس جمهوری مبنی بر اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان دولت دوازدهم، گفت: به زودی ارومیه به عنوان سومین مرکز استان به این شبکه متصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد اسلامی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه  افزود: توسعه شبکه ریلی در صدر برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید قرار دارد و قوای مقننه و مجریه نیز در این زمینه همسو هستند.

وزیر راه و شهرسازی به نظر مساعد رهبر معظم انقلاب در مورد استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای گسترش شبکه ریلی، بیان کرد: سیاست های حمایتی سبب شده تا توسعه خط ریلی با شتاب بیشتری دنبال شود.
وی همچنین با اشاره به سیاست اقتصادی دولت در تقویت قدرت ترانزیتی کشور با بهره مندی از شبکه ریلی، اظهار داشت: اتصال آذربایجان غربی به شبکه ریلی به دلیل مجاورت این استان با سه کشور همسایه، نقش برجسته ای در تقویت ترانزیت کشور خواهد داشت.
اسلامی به انجام آزمایش های نهایی در ایستگاه راه آهن ارومیه هم اشاره کرد و گفت: مردم ارومیه به زودی می توانند سفرهای خود را با قطار انجام دهند.
عملیات اجرایی در مسیر 182 کیلومتری خط آهن مراغه – میاندوآب – مهاباد – نقده – ارومیه در سال 1381 آغاز شد تا آذربایجان غربی به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل شود.
برای هر کیلومتر ریل گذاری این طرح 45 تا 50 میلیارد ریال و برای کل آن بیش از پنج هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده که بخش عمده آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.
خط آهن مراغه – ارومیه دارای چهار ایستگاه است که ارومیه با 16 هزار مترمربع زیربنا و یک سالن ترانزیت، بزرگترین ایستگاه این مسیر به شمار می رود./ایرنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=165946
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه