میهن صنعت:

اتومبیل‌رانی موفق توربو در گیشه بین‌المللی

میهن صنعت: موفقیت بین‌المللی انیمیشن کامپیوتری «توربو» بیشتر از موفقیت آن در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی بوده است. این فیلم محصول کمپانی دریم ورکز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مسئولان این کمپانی می‌گویند کمدی اکشن ماجراجویانه و ورزشی آن‌ها در سطح بین‌المللی تا به حال 196 میلیون دلار فروش کرده است.

این درحالی است که نمایش عمومی «توربو» در فصل تابستان در سینماهای آمریکای شمالی، با یک فروش 83 میلیون دلاری به کار خود پایان داد.

این رقم فروش در آمریکا و کانادا، رضایت خاطر مسئولان کمپانی دریم ورکز را فراهم نکرد. در همان زمان آن‌ها گفتند چشم امید به فروش خوب آن در بقیه کشورهای جهان دوخته‌اند.

حالا به نظر می‌رسد رقم بالای فروش 196 میلیون دلاری فیلم در شانزده کشور جهان (که در دو هزار و نهصد سالن سینمای آن‌ها به روی پرده رفته) مسئولان این کمپانی را خشنود کرده است.

فروش «توربو» در کشورهای فرانسه، انگلستان و آلمان به 21، 17 و 12 میلیون دلار رسیده و نمایش عمومی موفقیت‌آمیز آن در این کشورها ادامه دارد.

به نوشته سایت اینترنتی موویز، قرار است طی هفته‌های آینده، تعداد بیست و پنج کشور دیگر جهان هم این کمدی اکشن خانوادگی را به نمایش عمومی بگذارند.

رقم فروش کلی «توربو» در آمریکا و بقیه کشورهای جهان به 279 میلیون دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود، این رقم فروش تا 350 میلیون دلار هم افزایش پیدا کند.

«توربو» که با افتتاحیه‌ای 21 میلیون دلاری در هفدهم جولای سال جاری به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت، توسط دیوید سورن کارگردانی شده است.

برای تولید این فیلم 135 میلیون دلار هزینه شد.

رایان رینولدز بازیگر مطرح سینما (که یکی از صداپیشه‌های اصلی انیمیشن پرفروش «خانواده کرودها» هم بود) در «توربو» به جای کاراکتر اصلی قصه توربو صحبت کرد.

توربو یک حلزون معمولی بود که آرزوی شرکت در مسابقات حرفه‌ای اتومبیل‌رانی را داشت و بر اثر اتفاقی غیر منتظره، امکان شرکت در این مسابقات را پیدا می‌کند.

در زمان اکران عمومی «توربو» در سینماهای آمریکای شمالی صحبتی از تولید احتمالی قسمت دوم این اکشن ماجراجویانه انیمیشنی نبود.

اما فروش بالای بین‌المللی آن، بحث تولید دومین قسمت فیلم را مطرح کرده است.

منابع نزدیک به کمپانی دریم ورکز می‌گویند مسئولان آن در حال بررسی راه‌های احتمالی تولید قسمت دوم «توربو» بوده و به دنبال طرحی جذاب و خوب برای فیلم‌نامه آن هستند.

به گزارش فارس، «توربو» با هزینه بالایی تولید شد ولی قسمت دوم آن در صورت تولید، با همین رقم وارد مرحله ساخت نخواهد شد.

رقم تولید دومین قسمت فیلم، پائین تر از قسمت اول خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31369
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه