میهن صنعت :

اجرای 3000 کاریکاتور آموزشی در ایستگاه‌های اتوبوس پایتخت

میهن صنعت : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هنر و استفاده از ظرفيت‌هاي هنری راهکار مناسبی برای ارتقای فرهنگ ترافيک و تلطیف فضای شهر است که با کمک هنرمندان و دست‌اندرکاران جامعه هنري قابل انجام است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هنر و استفاده از ظرفيت‌هاي هنری راهکار مناسبی برای ارتقای فرهنگ ترافيک و تلطیف فضای شهر است که با کمک هنرمندان و دست‌اندرکاران جامعه هنري قابل انجام است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: فضایی که بر اثر وجود یک اثر هنری در شهر پدید می‌آید، زندگي خشن شهري و اثرات و تبعات منفي ناشی از آن را کاهش داده و باعث بهبود شرايط زندگي و افزايش آرامش در جامعه می‌شود.

وی با بیان این که ترافیک یکی از آثار نامطلوب زندگی شهری به شمار می‌آید، اظهار کرد: استفاده از گونه‌های مختلف هنر در فضاهای مناسب شهری، موجب هویت ‌بخشی به شهر، ارتقای آموزش‌ها و نهادینه‌سازی این آموزه‌ها در ابعاد مختلف زندگی شهری می‌شود و با استفاده از همین ظرفیت‌هاست که می‌توان زندگی را به شهر باز گرداند و سرزندگی و شادابی شهروندان را فراهم آورد.

معاون شهردار تهران تجهیز حدود 3000  ایستگاه اتوبوس به کاریکاتورهای حاوی مضامین آموزشی و حامل مفاهیم فرهنگی را از جمله این اقدامات بر شمرد و تصریح کرد: این اقدام با هدف انتقال آرامش و زیبایی به شهروندان از طریق ارائه نمایی چشم‌نواز از اِلمان‌ها و فضاهای شهری با استفاده از کاریکاتورهای بر گرفته از شاخص‌های آموزشی و مشخصه‌های هنری انجام شده است.

وی هنر را به عنوان ابزاري ارزشمند و کارآمد براي ايجاد ارتباط و برقراري تعامل با آحاد جامعه دانست و اضافه کرد: براي بهبود فرهنگ ترافيك در نظر داریم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و به اين منظور، بهره‌گیری از فضای طنز و استفاده از کاریکاتورهای آموزنده و شاد به آموزش رفتارهای ترافیکی صحیح کمک می‌کند.

 مهندس تشکری هاشمی استفاده از کاریکاتور و سایر قالب‌های هنری به ویژه در زمینه طنز را روشی برای کاهش فشارهای روحی و روانی بر شمرد و افزود: بهره‌گیری از طنز، شادابی و پویایی تازه‌ای به زندگی ماشینی امروز می‌دهد و فرآیند یادگیری را با  احساس شادی و لذت همراه می‌کند.

خبر خودرو نوشت : معاون شهردار تهران در پایان خلاء فرهنگي را اصلي‌ترين چالش ترافيك پايتخت دانست و خاطرنشان كرد: سهم اهالي فرهنگ و هنر در اين زمينه بسيار حائز اهميت است و چنان‌چه هنرمندان در آثار خود موضوعات ترافيكي را در قالب نكات آموزشي مورد توجه قرار دهند، تأثیر مستقیم اين آموزش‌هاي غير مستقيم را بر ارتقاء و بهبود رفتارهاي ترافيكي شهروندان شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4534
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه