دیپلمات ارشد روسیه:

احیای برجام در نیمه دوم نوامبر محقق می شود

دیپلمات ارشد روسیه در وین اعلام کرد که که بهانه‌ای برای تاخیر و تعویق در احیای این توافق وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با ابراز امیدواری نسبت به احیای توافق هسته‌ای با ایران گفته است که بهانه‌ای برای تأخیر و تعویق در احیای برجام وجود ندارد.

اولیانوف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به نظر حقیر، هدف احیای برجام در نیمه دوم نوامبر محقق خواهد شد. هیچ بهانه‌ای برای برهم زدن توافق هسته‌ای وجود ندارد.

«میخائیل اولیانوف» پیشتر نیز اعلام کرده بود که مسکو خود را با قطعنامه کشورهای غربی علیه ایران همراه نخواهد کرد.

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین همچنین پیشتر ضمن یادآوری رویکرد منعطف جمهوری اسلامی در مذاکرات وین گفته بود که اکنون نوبت اقدام از سوی دولت آمریکا است. اولیانوف در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود گفته بود: مذاکرات وین بر سر برجام از ۱۰ مارس متوقف شده است. بنا به گزارش رسانه‌ای، ایران در سفر اخیر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به تهران درجه خاصی از انعطاف از خود نشان داد و اکنون منتظر پاسخ طرف آمریکایی است.

دیپلمات ارشد روسیه در وین با یادآوری اینکه مذاکرات وین برای از سرگیری منتظر تصمیم سیاسی از سوی دولت آمریکاست گفت توپ (اکنون) در زمین واشنگتن است.

این در حالی است که چند روز پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرده بود که در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر مذاکرات هسته‌ای نیست و توجه دولت این کشور بر حمایت از اغتشاشگران متمرکز است. وی با طرح این ادعا که تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای به بن‌بست دیگری رسیده است، اذعان کرد که دولت آمریکا دیگر بر مذاکرات با ایران متمرکز نیست و به جای آن بر حمایت از اغتشاشگران متمرکز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: درخواست‌های ایران غیرواقعی و فراتر از محدوده برجام است، هر چیزی که در هفته‌های اخیر مطرح شده است نشان از تغییر موضع آنها ندارد.

پیش‌تر، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران گفته بود که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ایران اعمال می‌کند که به ادعای او واشنگتن آنها را در «خشونت علیه معترضان» دخیل می‌داند.

در حالی که آمریکا طرفی بوده که با خروج از برجام و نقض تعهداتش وضعیت فعلی پیرامون این توافق را رقم زده و تاکنون از پذیرش تعهداتش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات خودداری کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور مدعی شد: ایرانی‌ها مشخص کرده‌اند که این توافقی نیست که آماده انجام آن بوده‌اند، توافق قطعاً قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد.

دو روز بعد از اظهارات بایدن، وزارت خزانه‌داری آمریکا در جدیدترین اقدام خود در حمایت از اغتشاشات در ایران اعلام کرد اسامی هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=253803
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه