«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند افزایشی قیمت نفت در پی احیای اقتصاد اروپا و آمریکا

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال خوش بینی به احیای اقتصاد آمریکا و اروپا افزایش پیدا کرد اگرچه افزایش شمار مبتلایان در آسیا و اعمال محدودیت های بیشتر بر این بازار سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال خوش بینی به احیای اقتصاد آمریکا و اروپا افزایش پیدا کرد اگرچه افزایش شمار مبتلایان در آسیا و اعمال محدودیت های بیشتر بر این بازار سایه افکنده است.

شاخص نفت برنت با افزایش 20 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 66 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 19 سنت رشد داشته و به 66 دلار 46 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت در روز گذشته جهش بیش از یک درصدی را تجربه کردند.

طبق گفته های مدیر نیسان سیکیوریتی، معاملات بازار نفت به دلیل کشمکش های خوش بینی به احیای اقتصاد اروپا و آمریکا و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آسیا محدود است.از طرفی دیگر روند موفقیت آمیز مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا می تواند منجر به افزایش  صادرات نفت این کشور و در نتیجه مانع از رشد قیمت ها شود.

اقتصاد انگلیس به دنبال لغو محدودیت های حدود 65 میلیون نفر بهبود یافته و از طرفی دیگر در پی واکسیناسیون در کشورهای مانند فرانسه، اسپانیا، پرتغال و هلند محدودیت ها در اروپا کاهش یافته است. در نیویورک آمریکا افرادی که واکسینه شده اند می توانند در فضای باز بدون ماسک تردد کنند و کسب و کار در سایر مناطق نیز راه اندازی شده است.

کشورهای آسیایی مانند سنگاپور و تایوان از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری و اعمال محدودیت های بیشتر خبر دادند.فروش داخلی نفت و بنزین هند به دلیل پاندمی در نیمه اول مه حدود یک پنجم کاهش یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210599
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه