«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند صعودی قیمت نفت به دنبال تولید سومین واکسن

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال تولید سومین واکسن کرونا و افزایش امیدواری به احیای تقاضای جهانی افزایش پیدا کرد و از طرفی دیگر روند انتقال قدرت به جو بایدن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال تولید سومین واکسن کرونا و افزایش امیدواری به احیای تقاضای جهانی افزایش پیدا کرد و از طرفی دیگر روند انتقال قدرت به جو بایدن آغاز شد.

شاخص نفت برنت با افزایش 3 سنت به ازای هر بشکه نفت 46 دلار 9 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 11 سنت رشد داشته و به 43 دلار 17 سنت در هر بشکه رسید. هر دوشاخص نفت در روز گذشته افزایش 2 درصدی را تجربه کردند.

 سومین نوع از واکسن کرونا نیز در آستانه ارائه به بازار قرار گرفته است. این واکسن  با حمایت و همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده و بنا بر اعلام شرکت بریتانیایی-‌سوئدی آسترازنکا  می‌تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد اثربخشی داشته باشد و به نظر می رسد با قیمت پایین تری عرضه شود.

با توجه به این که وضعیت انتخابات آمریکا همچنان نا مشخص بود اما پس از توییت ترامپ و چراغ سبز این دولت روند انتقال قدرت آغاز شده است و جو بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب آمریکا به رسمیت شناخته شد.

پیش بینی می شود که ذخایر نفت آمریکا کمی کمتر از هفته اخیرباشد و این در حالی است که برای 10امین هفته متوالی روند نزولی را ثبت کرده است. سرمایه گذاران در حال حاضر در انتظار نشست اوپک پلاس در هفته آینده هستند که قرار است طی این نشست در خصوص سیاست های محدود نمودن عرضه به بازار گفتگو کنند.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204116
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه