معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

ارائه خدمات عمومی صرفا به افرادی که واکسینه شده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،   محمود ثمینی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصوب شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود واکسیناسیون تمام دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال کشور آغاز شود.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس کشور از پانزدهم آبان ماه، دیگر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بود که مطرح و مصوب شد.

ثمینی ادامه داد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه‌های کشور در مقطع دکترا و ارشد از پانزدهم مهرماه به صورت حضوری آموزش دانشجویان را آغاز خواهند کرد و سایر دانشجویان نیز با توجه به انجام واکسیناسیون، از نیمه آبان ماه در دانشگاه‌ها حضور خواهند یافت.

معاون استاندار لرستان اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان، تزریق واکسن دانش‌آموزان با هدف بازگشایی مدارس در آبان ماه آغاز می‌شود و در این راستا تمامی افرادی که با دانش‌آموزان در ارتباط هستند مانند رانندگان سرویس مدارس، معلمان، والدین و سایر افراد باید واکسینه شوند.

ثمینی تاکید کرد: باید در نظر داشت از این پس تمامی خدمات عمومی در ادارات و سایر حوزه‌های خدمات رسان مانند حمل و نقل عمومی صرفاً به افرادی ارائه می‌شود که واکسن را تزریق کرده باشند.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات اعلام شده متأسفانه استقبال از تزریق واکسن کرونا در برخی از شهرهای استان کمتر شده، افزود: از مردم می‌خواهیم با توجه به لزوم افزایش ایمنی، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و خواستار همکاری ائمه جمعه و علمای بزرگوار در رابطه با تشویق مردم به تزریق واکسن هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آخرین وضعیت استان به لحاظ رنگ بندی، دو شهرستان رومشکان و چگنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

ثمینی یادآور شد: تزریق واکسن به منزله پایان کرونا نیست و هم استانی‌ها کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را در زندگی روزمره لحاظ کنند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230193
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه