معاون امور صنایع وزارت صمت :

ارتقاء جایگاه صنعت دارو با سرمایه گذاری در حوزه های دانش بنیان

معاون امور صنایع وزارت صمت با تحلیل روند رشد جهانی در حوزه تحقیق و توسعه صنایع دارویی تا افق 2026 اعلام کرد: ارتقاء جایگاه صنایع دارویی در کشورمستلزم افزایش سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان ها و تحقیق و توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مهدی صادقی نیارکی درمراسم آغازین ششمین نمایشگاه ایران فارما (صنایع دارویی و وابسته ) که با حضور ذی نفعان اصلی زنجیره ارزش این صنعت برگزار شد، گفت: صنعت دارو در سطح جهانی روند روبه رشدی را پشت سرگذاشته است.
معاون امور صنایع در ادامه با تشریح روند سرمایه گذاری 10 شرکت برتر جهانی در حوزه تحقیق وتوسعه، خواستار توسعه سرمایه گذاری صنایع داخلی در این بخش شد افزود: با توجه به وضعیت صنعت دارو در سطح جهان باید به سمت ارتقاء جایگاه این صنعت که قدمتی 70 ساله در کشور دارد، حرکت نماییم.
صادقی نیارکی با اشاره به وضعیت صنعت دارو در داخل کشور افزود: از بین 73هزار واحد صنعتی، صنایع داروی انسانی از نظر تعدادی سهم حدود ۰/۲ درصدی و از نظر اشتغال سهم ۰/۷ درصدی از کل اشتغال صنعتی دارند و این صنعت با توجه به سهمی که در اشتغال صنعتی کشور دارد باید به سمت توسعه سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان حرکت نماید .
وی با اشاره به ضرورت سیاست یکسان سازی نرخ ارز و تاثیرآن بر افزایش بهره وری و بهبود وضعیت این صنعت، تصریح کرد: با اصلاح اقتصاد صنعت دارو می توان نیاز داخلی خود را تامین و صادرات به کشورهای همسایه را محقق سازیم.
به اعتقاد معاون امور صنایع وزارت صمت با نگاه زنجیره ای به صنعت دارو می توان جایگاه این صنعت را ارتقاء داد.

معاون امور صنایع در پایان با اشاره به وضعیت امروز صنعت در کشور خاطرنشان کرد: در سالی که پشت سرگذاشتیم، صنایع کشور به رغم تمام هجمه ها ومحدودیت‌ها توانستند روند روبه رشدی را رقم بزنند به طوری که شاهد رشد 8درصدی بخش صنعت در سال گذشته (گزارش بانک مرکزی) و 6درصدی در 3ماهه ابتدایی سال 1400 هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230700
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه