رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک‌ نوزاد:

ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تا ابتدای سال آینده

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک‌ نوزاد از تامین ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تا ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هانی تحویل‌زاده ، با بیان اینکه ارز واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین شده است، گفت: با تامین این ارز انجمن تولیدکنندگان شیرخشک هیچ نگرانی از بابت تامین مواد اولیه نخواهد داشت و ارز این مواد اولیه می‌تواند تا  ابتدای سال آینده پاسخگوی نیاز کشور باشد.

وی ادامه داد:۴۰ درصد ماده اولیه شیرخشک نوزاد با ارز دولتی تامین می‌شود و ۶۰ درصد مابقی را تولیدکنندگان براساس بازار آزاد هزینه می‌کنند. قیمت قوطی، مقوا، شیرخشک بدون چربی و نظایر اینها و همچنین دستمزد به طور مداوم در حال تغییر است. این موارد منجر به افزایش هزینه‌های تولید شده است و باید قیمت‌ها تغییر کند.

 

احتمال جایگزینی شیرخشک نوزاد با شیرخشک صنعتی

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد اضافه کرد: چون شیرخشک نوزاد به دلیل یارانه دولت از شیرخشک صنعتی ارزان‌تر شده‌است، نگرانیم که افزایش نیافتن قیمت، به ورود شیرخشک فرموله شده نوزاد به بازار و جایگزینی آن با شیرخشک صنعتی منجر شود.

وی همچنین از قاچاق شیرخشک به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: پایین بودن قیمت شیرخشک در کشور، به این منجر شده که این کالای تولیدی در ایران به افغانستان، پاکستان و عراق قاچاق شود./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=237431
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه