«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید/کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

رییس مهندسی محصول شرکت آرین موتور  در خصوص ایمنی خودرو لاماری عنوان کرد: کراس اوور لاماری  امتیاز 89.3 را به خود اختصاص داده و دارای 5 ستاره کیفی و  C-NCAP است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،   آرین پارس موتور در مرکز همایش های رایزن از خودرو لاماری ایما با حضور مدیران این شرکت و اصحاب رسانه رونمایی کرد که رییس مهندسی محصول شرکت آرین موتور  در خصوص ایمنی خودرو لاماری عنوان کرد: کراس اوور لاماری  امتیاز 89.3 را به خود اختصاص داده و دارای 5 ستاره کیفی و  C-NCAP است.

بیشتر بخوانید:

قیمت لاماری ایما توسط آرین موتور پارس اعلام می شود

 

رحیم پُرکَم؛ رییس مهندسی محصول شرکت آرین موتور در ادامه افزود: موضوع کیفیت خودرو بسیار مهم بوده و تعاریف مختلفی برای آن مطرح است. از نظر ما، کیفیت به معنای دقت در جزییات است و به همین منظور 76 درصد از فولاد خودرو لاماری از نوع استحکام بالا بوده و جالب است بدانید که مقاومت تسلیم (Yield Strength) آن برابر با 1200 مگا پاسکال است که از این فولاد معمولا در صنعت زیر دریایی استفاده می کنند و در نتیجه می توان مطمئن بود که از استحکام بالایی برخوردار است.

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

رحیم پُرکَم در پاسخ به پرسش خبرنگار «میهن صنعت» در خصوص ایمنی لاماری ایما گفت : فریم آلیاژی در جلو خودرو لاماری حداکثر 50 درصد انرژی تصادفات را به خود جذب می کند و از طرفی جزو نخستین خودروهایی است که در این سگمنت استانداردهای ۸۵گانه خودرو را گذرانده  و در لیست خودروهای pedestrian production قرار می گیرد یعنی با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده سازگار بوده و ضمن تضمین ایمنی سرنشین در هنگام تصادف به عابرپیاده نیز توجه می کند.

در خصوص طراحی و قابلیت pedestrian production گفت:  طراحی فریم سی شکل در  جلو خودرو لاماری برای ایجاد کمترین آسیب به پای عابر پیاده طراحی شده که با کاهش شتاب و سرعت در نتیجه سر عابر پیاده به هنگام برخورد به کاپوت صدمه کمتری می بیند.

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

سیستم ABS خودرو لاماری از نوع ورژن 9 بوده که به روز ترین نمونه در اروپا و جهان است که شامل سيستم كنترل رانش TCS، خود ABS و سیستم ESC یا کنترل پایداری خودرو می شود.

تست C-NCAP

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

رییس مهندسی محصول شرکت آرین موتور با تاکید بر ایمنی بالا این کراس اوور عنوان کرد: خودرو لاماری موفق به کسب امتیاز 89.3 شده و دارای 5 ستاره کیفی و C-NCAP است.

موسسه ایمنی کشور چین که C NCAP خوانده می شود به منظور ایجاد رقابت بین خودروسازان و اشتیاق برای ساخت خودروهای ایمن تاسیس شده است که شامل تست هایی مانند برخورد کامل از جلو، برخورد از جلو با مانع نرم و برخورد از پهلو می شود و گزارش های این موسسه نشان می دهد که لاماری ایما موفق شد در 21 تست‌های موسسه C-NCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کند.

مشخصات لاماری ایما

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

در لیست مشخصات لاماری ایما یک  یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تکنولوژی میتسوبیشی دیده می شود که قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.میانگین مصرف سوخت این کراس اوور  در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 7.5 لیتر اعلام شده است.

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

این خودرو یکی از کراس اوورهای مجهز بازار ایران به شمار می رود که از امکانات آن می توان از شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب، سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس نام برد.

در این بخش تنها اشاره ای به مشخصات لاماری ایما شده و پیش از این به بررسی کامل این خودرو و امکانات به کار رفته در آن اشاره شده است.

در همین رابطه بخوانید:

آرین موتور رسما لاماری ایما را رونمایی کرد + ویدیو و مشخصات

طراحی و ابعاد لاماری

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

با توجه به طراحی خاص این خودرو و کاپوت کشیده بسیاری از مخاطبان در خصوص ابعاد لاماری سوال پرسیده بودند. جالب است بدانید که این کراس اوور تازه وارد آرین پارس موتور به دلیل شیب سقف و استایل کوپه برای سرنشین هایی با قدر بلند نیز مناسب است. فضای صندلی های ردیف دوم به گونه ای است که سه سرنشین بزرگسال می توانند به راحتی از آن بهره ببرند.

در خصوص ابعاد لاماری می توان گفت که این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1860 و 1690 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2715 میلی متر است. نسخه رونمایی شده پروتایپ بوده و براساس گفته این شرکت، نسخه تولیدی از تجهیزات رفاهی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

قیمت خودرو لاماری

از ایمنی خودرو لاماری چه می دانید

آرین پارس موتور اطلاعاتی دقیقی در خصوص قیمت خودرو لاماری  منتشر نکرده اما انتظار می رفت که این کراس اوور در نمایشگاه خودرو  تهران به معرض نمایش گذاشته شود که این رویداد با تصمیم ستاد مقابله با کرونا لغو شد.

مدیرعامل آرین پارس موتور تنها اعلام کرده که قیمت خودرو لاماری رقابتی خواهد بود و در حال حاضر اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

کلام آخر

امروزه خریداران به ایمنی خودرو بسیار توجه می کنند و شرکت های تولید کننده به منظور تبلیغ محصول خود به دنبال دریافت ستاره های ایمنی هستند و موسساتی مانند C NCAP می توانند با ارائه ستاره ایمنی خودروسازان برای تولید محصولی با ایمنی بالا تشویق کنند. ایمنی خودرو لاماری یکی از مواردی است که در مراسم رونمایی آن در مرکز همایش های رایزن مطرح شد و با توجه به صحبت های رییس مهندسی محصول شرکت آرین موتور و 5 ستاره ایمنی می توان نتیجه گرفت که لاماری یکی از خودروهای ایمن بازار ایران است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=239157
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه