معاون ترافیک شهردار تهران خبرداد:

استاندارد‌سازی پایانه‌های حمل و نقل عمومی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از استاندارد‌سازی پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی پایتخت خبرداد و گفت: پایانه‌ها به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم حمل‌ونقل عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میهن صنعت به نقل از ایسنا ، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: سیاست محوری این معاونت «حمل و نقل انسان محور» است و در حمل و نقل انسانی، گسترش پیاده‌روی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون شهردار تهران احداث و توسعه پیاده‌راه‌ها را به منظور تحقق این سیاست مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد: در این راستا شبکه پیاده‌راهی شمال تهران در محدوده اماکن زیارتی و مکان‌های تفریحی که در این منطقه واقع شده‌اند، توسعه می‌یابد.

مهندس تشکری هاشمی که در جلسه‌ای که بخشی از آن به بررسی عملکرد شهرداری منطقه یک در حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داشت سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: دومین پارکینگ تمام مکانیزه تهران در چیذر در دست احداث است.

همچنین در این جلسه معاون ترافیک شهرداری منطقه یک با ارائه گزارشی از عملکرد حمل و نقلی این منطقه اعلام کرد: منطقه یک با 10 ناحیه، 64 کیلومتر مربع مساحت دارد و 400 هزار نفر را در خود جای داده است.

پوریا محمدیان با اشاره به این که 7 بزرگراه به طول 24 کیلومتر از محدوده منطقه یک عبور می‌کنند، افزود: علاوه بر این طول معابر این منطقه 100 کیلومتر است که 22 کیلومتر آن به معابر شریانی درجه یک و درجه دو اختصاص دارد.

وی با بیان اهمیت توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و ضرورت افزایش مطلوبیت این سیستم، اظهار کرد: استانداردسازی پایانه‌های حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است که به آن به صورت ویژه توجه داریم.

محمدیان با ذکر این نکته که منطقه یک با کمبود شدید فضای پارک رو‌به‌رو است، تصریح کرد: علاوه بر این که دومین پارکینگ تمام مکانیزه تهران در این منطقه در دست ساخت است، توسعه پارکینگ شهید باهنر با پیش‌بینی 150 فضای جدید پارک و راه‌اندازی پارکینگ مکانیزه پرتابل نیز در دستور کار این منطقه قرار دارد.

وی توسعه شبکه معابر هم‌زمان با توسعه حمل و نقل غیر موتوری در کنار توجه به افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر موجود را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: احداث پیاده‌راه در مسیر ولنجک به منظور دسترسی راحت به ارتفاعات شمال شهر و بام تهران و نیز ساماندهی پیاده‌راه‌های منتهی به امام‌زاده صالح (ع) به منظور سهولت دسترسی به این آستان مقدس در دست اقدام است.

محمدیان با تأکید بر این که طراحی پارک آموزش ترافیک منطقه به اتمام رسیده و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز احداث آن را آغاز می‌کنیم، گفت: علاوه بر این نسبت به مطالعه مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری از جمله در بزرگراه ارتش نیز اقدام کرده‌ایم.

معاون ترافیک منطقه یک در پایان با تاکید بر اجرای طرحی به منظور ارزیابی شاخص‌های ترافیکی این منطقه تحت عنوان FMF، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح نسبت به ترسیم نقشه تراکمی نارسایی‌های ترافیکی ناحیه یک منطقه یک اقدام شده و نقشه مشابهی نیز برای سایر نواحی این منطقه نیز در دست تهیه است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2238
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه