مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد

استرالیایی‌ها آماده افتتاح دفتر در تهران برای تداوم همکاری با صنعت مس

میهن صنعت : مدیر اکتشاف ایمیدرو با اشاره به نشست هیات ایرانی با شرکت "ای تی سی ویلیامز" گفت: این شرکت حضور 15 ساله در فعالیت های اکتشافی شرکت مس دارد و به زودی دفترش را در تهران راه‌اندازی می کند و علاقمند است در فعالیت های اکتشافی و معدنی در ایران فعالیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی اصغرزاده در حاشیه سومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی معدن و صنایع معدنی استرالیا (ایمارک) با بیان این مطلب از علاقه مندی شرکت‌های استرالیایی برای سرمایه گذاری در معادن غیر آهنی ایران خبر داد.
وی اظهار داشت: با توجه به افت قیمت سنگ آهن و بازار سنگ آهن، شرکت های استرالیایی علاقمند به سرمایه گذاری بر روی سایر مواد معدنی از جمله مس، لیتیوم، روی و طلا هستند و با توجه به پتانسیل های خوب کشور ما در این حوزه ها، جلسات بسیار موثری برگزار شد و شرکت های استرالیایی اظهار علاقه کردند در صورت تسهیل در برخی از مسایل بانکی در ایران، شروع به سرمایه گذاری می کنند.
وی افزود: در این کنفرانس، مقالاتی در بخش های معدن، اکتشاف، سرمایه گذاری و محیط زیست ارایه شد. علاوه بر این، هیات ایرانی در نشست های برگزار شده، تلاش کرد از اطلاعات مربوط به بازار معدنی دنیا و آخرین تکنولوژی روز در بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت های اکتشافی و سرمایه گذاری بهره مند شود.
مدیر اکتشاف ایمیدرو خاطرنشان کرد: در بخش تحقیق و توسعه، 2 موضوع شامل «فرآوری باطله های زغال سنگ و کاربرد متفاوت آن برای حل مسایل محیط زیستی» و «جستجوی شرکت های فعال در مواد معدنی کم عیار» پیگیری شد.
وی تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی با شرکت های متعددی مذاکره شد.
اصغرزاده خاطر نشان کرد: طی مذاکرات انجام شده، قرار شد با شرکت هایی که از تجربه و تخصص بالایی در بخش معدن برخوردار هستند، به عنوان مشاور در اجرای طرح ها و پروژه های اکتشافی بهره مند شویم.
وی ادامه داد: وجود شرکت های توانمند مشاور در کشف کانسارهای پنهان، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
مدیریت اکتشاف ایمیدرو با اشاره به برگزاری اجلاس معدن و صایع معدنی ایران IMIS در آذرماه، اظهار داشت: از شرکت های حاضر در کنفرانس ایمارک 2016 دعوت کردیم که تعدادی از آنها برای حضور در این رویداد معدنی استقبال کردند.
وی افزود: با توجه به مطرح کردن موضوع فعالیت های اکتشافی گسترده در ایران به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع، این حجم عملیات اکتشاف باعث غافلگیری شرکت های بزرگ معدنی شده و آنها علاقمند ورود به این فعالیت ها شدند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97582
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه