«میهن صنعت»:

استفاده از ظرفیت تشکل ها و سمن ها در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق امری مهم است

نشست مشترک کمیسیون های استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سمن های استان اردبیل با حضور مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نشست مشترک کمیسیون های استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  سمن های استان اردبیل با حضور مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

مهدی کوشا، مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این نشست که به میزبانی کمیسیون استان اردبیل برگزار شد، استفاده از ظرفیت تشکل ها و سمن ها در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق را امری مهم برشمرد و بر ضرورت حضور سمن ها برای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی، تقبیح فعل قاچاق و استفاده از کالای قاچاق تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درخصوص تشکیل ستاد، بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و سند راهبردی ستاد به عنوان اسناد بالادستی، گفت: این مهم در اسناد بالادستی نظام پیش بینی شده و در قانون برنامه ششم توسعه کشور و مصوبه 807 شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز، جلب و توسعه مشارکت های مردمی مورد تأکید قرار گرفته است. 

کوشا ادامه داد: کمیسیون های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها در ابتدا ضمن شناسایی و ارتباط گیری با سمن های فعال، به تبیین اهمیت موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخته تا با ایجاد انگیزه فرهنگی در تشکل ها و سمن ها در حمایت از کالای ایرانی و تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق، به سمت تغییر ذائقه و نهایتا تغییر رفتار گام برداریم.

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن بیان اینکه تا کنون از تمام ظرفیت سمن های موجود در کشور بهره نبرده ایم، پیشنهاد نمودند: به منظور دستیابی به شناخت مشترک، ایجاد گفتمان و فرهنگ¬سازی هدفمند، تشکیل انجمن ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود ستاد آمادگی دارد در حد بضاعت خود حمایت‌های معنوی و مادی از طرح‌های برجسته ملی و استانی به‌عمل آورد.

در پایان دبیران کمیسیون‌های استانی  و انجمن های حاضر در جلسه به بیان مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداخته و در این رابطه تبادل نظر صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=202062
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه