میهن صنعت:

اعجوبه رولز رویس رونمایی شد

شرکت رولز رویس از جدیدترین خودروی مفهومی خود تحت نام 103EX رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کمپانی رولز رویس کانسپتی جدید که  از نظر طراحی  کاملا متفاوت بوده و نظیرش کمتر دیده  شده  را تحت نام  103EX  معرفی کرد.

بدون شک منتظران این خودروی اعجوبه  و ما فوق طبیعی، که همچون خودروی آیندگان است ، برای استفاده از  چنین خودرویی لحظه شماری می کنند.
 
در نگاه اول تنها چیزی  که توجه بینندگان  را جلب می کند بخش بالایی لاستیک ها یا  همان  گلگیر های دارای ظاهر جدید است. این کانسپت دارای  5.9 متر طول و 1.9 متر ارتفاع است. کاپوتی طویل را داراست که پیشرانه الکترکی در زیر آن قرار گرفته  است. 
 
ورود و خروج در این خودرو قدری متفاوت است چرا که  در هنگام ورود به محض باز شدن درب ها، سقف شیشه ای نیز بالا می رود و  هنگام خروج  ابتدا سقف باز شده و به دنبال آن درب ها نیز باز می شود. این  امکان به سرنشینان اجازه خواهد داد که در حالت ایستاده و با احترامی خاص وارد  خودرو شده و پیاده شدن از آن نیز بدین شرح خواهد بود .
 
راجع به به کمپانی سازنده ی این خودروی محشر  باید افزود که :
«رولز رویس موتور کارز»  (Rolls-Royce Motor Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید وتوزیع خودروهای لوکس فعالیت می‌نماید. کمپانی های فولکس‌واگن و بی ام دبلیو همواره بر سر تصاحب این شرکت در رقابت بوده اند. 
 
 این کمپانی در سال  1987 توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و در نهایت در سال 1998 به کمپانی بی ام دبلیو  واگذار گردید. این شرکت هم‌اکنون بعنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی ب‌ام دبلیو به حساب می‌آید و از آغاز سال 2003 تنها شرکت ب ام دبلیو حق استفاده از نام تجاری رولز رویس را داراست. 
 
منبع: خودروکار

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91978
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه