«میهن صنعت» گزارش می دهد:

افت طلا سیاه پس ازاجلاس گروه 20

بهای نفت در روز دوشنبه به علت نگرانی هایی در خصوص تقاضا سوخت و نیز هشدار وزرای دارایی و رییس صندوق بین المللی پول در رابطه با تنش های تجاری و خطرهای رشد اقتصادی در نشست جی 20 با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به علت نگرانی هایی در خصوص تقاضا سوخت و نیز هشدار وزرای دارایی و رییس صندوق بین المللی پول در رابطه با تنش های تجاری و خطرهای رشد اقتصادی در نشست جی 20 با کاهش مواجه شد.

نفت خام برنتLCOc1 با کاهش 10 سنت معادل 0.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 72 دلار و 90 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس CLc1 8 سنت معادل 0.1 درصد افت داشته و به 68 دلار 18 سنت در هر بشکه رسید.

کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول در این نشست عنوان کرد:« تشدید مناقشات تجاری آمریکا با چین و اروپا، به کل اقتصاد جهانی آسیب می‌زند»

نشست جی 20 در حالی پایان یافت که وزرای دارایی و مدیران بانک مرکزی تاکید کردند که تنش های تجاری می تواند به اقتصاد جهانی آسیب بزند و باید فورا متوقف شود.

نشست وزیران دارایی گروه بیست روزهای شنبه و یکشنبه در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین برگزارشد. گروه بیست متشکل از از ۱۹ کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره‌جنوبی، ترکیه، بریتانیا، آمریکا و اتحادیه اروپاست.

دونالد ترامپ در روز جمعه پکن را به وضع تعرفه 500 میلیارد دلاری تهدید کرد و این در حالی است که چین به طور رسمی از اعمال 34 میلیارد دلار تعرفه روی کالاهای وارداتی خبر داد.

لازم به ذکر است که شرکت های انرژی آمریکا از کاهش تعداد دکل های حفاری خبر دادند و بنابه گزارش بیکر هیوز، در هفته منتهی به 20 جولای شمار دکل های حفاری به میزان 5 عدد کاهش داشته و در مجموع به 858 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156577
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه