«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت به دلیل تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی مربوط به افزایش عرضه پس از تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس در خصوص سیاست های تولیدات نفت در سال 2021 کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی مربوط به افزایش عرضه پس از تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس در خصوص سیاست های تولیدات نفت در سال 2021 کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش20 سنت به ازای هر بشکه نفت 47 دلار 68 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 27 سنت افت داشته و به 45 دلار 7 سنت در هر بشکه رسید در حالی که هر دو شاخص طی معاملات اخیر به ترتیب بیش از یک و 0.4 درصد کاهش را تجربه کردند.

هر دو شاخص نفت به دلیل تولید واکسن کرونا و امیدواری برای احیای اقتصاد جهانی و بهبود تقاضا طی ماه نوامبر 27 درصد رشد را ثبت کردند که از ماه مارس بی سابقه بوده است. مذاکرات اوپک پلاس تا روز پنجشنبه به تاخیر افتاد و بنا بر اظهارات منابع آگاه این نشان از وجود شکاف و عدم توافق اعضای کلیدی در خصوص میزان عرضه به بازار در سال 2021 است.

اعضای اوپک و متحدانش پس از به توافق نرسیدن در خصوص سیاست های عرضه به بازار در روز یکشنبه تصمیم گرفتند تا مذاکرات به روز سه شنبه موکول شود و در حالی که تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

اعضای این گروه  اطمینان داشتند که افزایش عرضه به مدت 3 ماه به تعویق خواهد افتاد، اما به نظر می‌رسد اعتراض‌های جدی عراق و نیجریه در کنار نارضایتی‌های غیر علنی امارات متحده عربی منجر شده تا به اجماع نرسند و قیمت نفت نیز کاهش پیدا کند.بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که میانگین قیمت نفت برنت در سال آینده 49 دلار 35 سنت باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204470
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه