«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افت قیمت نفت در پی رشد ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس در خصوص توافق محدودنمودن عرضه به روند نزولی خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس در خصوص توافق محدودنمودن عرضه به روند نزولی خود ادامه داد.

شاخص نفت برنت با کاهش 41 سنت معادل 0.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 47 دلار یک سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 46 سنت معادل یک درصد افت داشته و به 44 دلار 9 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته به میزان 4.1 میلیون بشکه رشد داشته در حال که تحلیلگران پیش بینی می کردند این مقدار برابر با 2.4 میلیون بشکه باشد. از طرفی دیگر، اوپک و متحدانش مذاکرات خود در خصوص میزان تولیدات روزانه در سال 2021 را از روز سه شنبه به پنجشنبه موکول کردند.

 امارات معتقد است پایبندی همه کشور‌هایی که تولید نفت بیشتر از سهمیه مشخص شده دارند به کاهش تولید و جبران تولید مازاد گذشته، ضروری است. از طرفی دیگر محدودیت های تولید نفت سایر کشورهای غیر عضو اوپک نظیر نروژ  در 31 دسامبر پایان می یابد اگرچه امیدواری سرمایه گذاران برای جبران ضررهای بازار نفت و احیای تقاضای جهانی پس از ساخت واکسن کرونا بهبود یافته است.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204530
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه