«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

افزایش قیمت نفت در پی پایبندی تولیدکنندگان به توافق اوپک

بهای نفت در روز سه شنبه بعد از این که مشخص شد تولید کنندگان به توافق کاهش عرضه نفت پایبند بوده اند حدود یک درصد جهش کرد اگرچه تقاضای جهانی همچنان به دلیل بیماری کرونا ضعیف است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه بعد از این که مشخص شد تولید کنندگان به توافق کاهش عرضه نفت پایبند بوده اند حدود یک درصد جهش کرد اگرچه تقاضای جهانی همچنان به دلیل بیماری کرونا ضعیف است.

شاخص نفت برنت با افزایش 51 سنت معادل 0.9 درصد به ازای هر بشکه نفت  56 دلار 86 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 53 سنت معادل یک درصد رشد داشته و به 54 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید.هر دو شاخص نفت بیش از دو درصد افزایش را طس معاملات اخیر تجربه کردند.

تولیدات نفت اوپک پلاس رشد داشته اما کمتر از میزان پیش بینی شده است. اعضای اوپک طی ماه ژانویه به میزان 25.75 میلیون بشکه نفت تولید کرده اند که 160 هزار بشکه بالاتر از سطح تولیدات در ماه دسامبر است. تولیدات نفت روسیه نیز افزایش پیدا کرده اما براساس توافق صورت گرفته بیشتر از حد مجاز نبوده در حالی که سطح تولیدات قزاقستان طی این ماه کاهش داشته است.هر دو کشور از اعضای اوپک پلاس بوده و متعهد شده اند که در راستای تقویت بازار نفت حرکت کنند.

براساس گزارش منتشر شده، تولیدات میعانات نفت و گاز روسیه به میزان 120 هزار بشکه در روز طی ماه ژانویه و در مقایسه با ماه دسامبر رشد داشته و به 10.16 میلیون بشکه در روز رسیده است. از طرفی دیگر تولیدات نفت قزاقستان به دلیل قطعی برق تا 2 درصد در ماه ژانویه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207206
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه