میهن صنعت :

افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف امروز برق

میزان مصرف برق در کشور امروز به ۴۵ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۹ هزار مگاوات افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  شرکت مدیریت شبکه برق ایران، آمارها میزان مصرف برق صنایع بزرگ کشور در روز جاری را ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین زمان حدود ۲/۵ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار امروز ۱۸ مهر، پیش بینی نیاز مصرف برق کشور حدود ۴۵ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که با توجه به قابلیت تولید نیروگاه‌ها که ۴۶ هزار مگاوات برآورد شده، مشکلی در تأمین برق هموطنان وجود ندارد.

این گزارش می‌افزاید: پیک بار مصرف برق در مدت مشابه در سال گذشته ۳۹ هزار و ۷۱۶ مگاوات بوده که نشان می‌دهد میزان مصرف برق نسبت به سال قبل حدود ۶ هزار مگاوات افزایش یافته است.

براساس این گزارش میزان ذخیره نیروگاه‌ها حدود ۲۰۰ مگاوات گزارش شده و محدودیت استفاده از نیروگاه‌های برق آبی کماکان وجود دارد. همچنین ۶ هزار مگاوات از نیروگاه‌های کشور مطابق برنامه زمان بندی شده برای عملیات تعمیرات اساسی از مدار خارج شده اند که پس از تعمیرات سالیانه به مدار تولید بازخواهند گشت./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230626
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه