میهن صنعت:

افزایش 12 میلیون لیتر “بنزین” با کیفیت به تولید کشور

میهن صنعت: معاون پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: سال آینده با بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 12 میلیون لیتر بنزین با کیفیت به تولید کشور اضافه می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاهرخ خسروانی در گفتگویی با بیان اینکه فاز نخست شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس سال آینده وارد مدار خواهد شد که علاوه بر بنزین، روزانه 4.5 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت یورو 4 تولید خواهد داشت.

وی با تاکید اینکه سهامداران متعهدند منابع مالی تخصیص یافته برای اجرای توسعه پالایشگاه مناسب است، افزود: تامین مالی و اجرای فیزیکی طرح در ماه های اخیر با مشکلی مواجه نبوده و طبق برنامه پیشرفت داشته است.

معاون پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشور و وزارت نفت را سهامداران اصلی این پروژه خواند و گفت: وزارت نفت طبق اصل 44 قانون اساسی متعهد است تنها تا 20 درصد از سهام این پالایشگاه را شریک شود.

خسروانی با تاکید بر اینکه هم اکنون پالایشگاه ستاره خلیج فارس از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است اظهار داشت: بهره‌برداری کامل از این پالایشگاه 360 هزار بشکه‌ای میعانات گازی، روزانه حدود 36 میلیون لیتر بنزین و 13 میلیون لیتر گازوییل با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود که علاوه بر خودکفایی کشور در تولید بنزین مرغوب امکان صادرات این فرآورده نفتی فراهم می‌شود.

خسروانی تصریح کرد: برنامه زمانبندی وزارت نفت و پالایش و پخش فراورده‌های نفتی تهیه و توزیع سوخت با کیفیت است در حال حاضر سوختی که در کشور توزیع می شود در حدسوخت استاندار و بهتر از یورو 2 است.
 
معاون پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از ارتقاي کیفیت پالایشگاه اصفهان در مهر ماه سال ‌جاری خبر داد و اظهار داشت: هم اكنون بنزین تحویلی از این پالایشگاه به صورت سوپر است که این پالایشگاه مراحل تست و نهایی کردن ارتقای کیفیت در حال انجام است که در چند ماه آینده وارد سرويس عملیاتی می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران خسروانی با تأکید بر اینکه مرحله ارتقای کیفیت پالایشگاه اصفهان در نیمه اول سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از واحد توسعه تکمیلی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین باکیفیت تولید می‌شود. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=47223
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه