میهن صنعت :

افزودن نرخ عوارض انرژی‌های تجدیدپذیر در قبض‌ برق منتفی شد

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان با افزایش مبلغی به عنوان عوارض انرژی‌های تجدیدپذیر در قبض برق خانوار مخالفت کردند، گفت: تنها به دولت اجازه داده شد در لایحه بودجه 92 این هزینه را پیش‌بینی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از فارس محمد رحمتی با اشاره به درخواست دولت مبنی بر دریافت اضافه مبلغی از خانوار بابت عوارض تأمین هزینه انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: این درخواست مخالف قانون اخیر مجلس در هدفمندسازی یارانه بود که در آن هرگونه افزایش مبلغی در قبض خانوار ممنوع اعلام شده بود.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند در لایحه پیشنهادی بودجه سال 92 کل کشور، بودجه‌ای را بایت تأمین این عوارض پیش‌بینی کند؛ بنابراین هرگونه افزایش نرخ در قبض خانوار بابت عوارض انرژی‌های تجدید پذیر با مخالفت نمایندگان مجلس منتفی است.

انرژی‌های تجدیدپذیر شامل برق‌آبی، انرژی‌ باد، انرژی خورشیدی و زمین‌ گرمایی می‌شود که در صورت تأمین برق مورد نیاز خانوار از این انرژی‌ها مطمئنا حجم قابل توجهی از برق به دیگر کشورها صادر خواهد شد.

بنابراین با توجه به اینکه بیش‌ترین مصارف برق در بخش خانگی است و کشور ما نیز از گستردگی جغرافیایی بالایی برخوردار است می‌توان با استفاده از دستگاه‌های مبدل انرژی‌های پاک خورشیدی با حمایت‌ دولت و مجلس، برق مورد نیاز این حجم از خانوار را با هزینه‌ای بسیار اندک تأمین کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان بهره‌وری انرژی و سازمان انرژی‌های نو، ایران در حال مطالعه و اجرای پروژه­هایی در زمینه انرژی‌های بیوماس، بیوگاز، انرژی هیدروژنی، پیل سوختی و سایر انرژی‌های تجدیدپذیر است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4587
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه