با هدف ارايه خدمات مطلوب به مشتريان

اقتصادنوين دو قرارداد تأمين مالي خارجي با “اوبر بانک” اتريش و “دانسکه” دانمارک امضا کرد

بانک‌اقتصادنوين به همراه شبکه بانکي، دو قرارداد تأمين مالي خارجي (فاينانس) را با بانک‌هاي "اوبر بانک" اتريش و "دانسکه" دانمارک به ترتيب به ارزش يک ميليارد يورو و 500 ميليون يورو امضاء کرد که بر اساس اين قراردادها بانک اقتصادنوين عامليت تامين مالي پروژه‌هاي ميان مدت و بلند مدت را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ضمانت اين دو قرارداد را پذيرفته‌اند. اين قراردادها با حضور سيد احمد عراقچي معاون ارزي بانک مرکزي، محمد خزاعي رئيس کل سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني، عبادالله مولايي سفير جمهوري اسلامي ايران در اتريش و مديران‌ عامل و اعضاي هيأت‌ مديره بانک‌هاي ايراني منعقد شد.
نصرت‌اله شهبازي عضو هيات مديره و معاون اعتبارات و بين‌الملل بانک اقتصادنوين انعقاد قرارداد عمومي تسهيلات ميان مدت با "اوبر بانک" اتريش و "دانسکه بانک" دانمارک را نتيجه طبيعي ايجاد کارگزاري با دو بانک مذکور به ويژه بانک اتريشي از 30 ماه گذشته دانست و گفت: پيگيري مستمر بخش بين‌الملل بانک در پيشبرد روند نهايي سازي بسته تسهيلاتي بانک‌هاي ياد شده موثر بوده است.
وي در خصوص برنامه‌هاي واحد بين‌الملل بانک اقتصادنوين گفت: بانک اقتصادنوين در اجراي سياست‌هاي مورد نظر خود، گسترش فعاليت‌هاي بانکداري بين‌المللي و توسعه شبکه ارزي، فراهم ساختن گزينه‌هاي متنوع تسهيلاتي در بخش ارز را به عنوان يکي از اهداف برجسته آتي در دستور کار دارد که به همين منظور ورود به حوزه قراردادهاي تامين مالي ميان مدت بين‌المللي يکي از برنامه‌هاي اصلي بانک مي‌باشد.
لازم به ذکر است قرارداد يک ميليارد يورويي 14 بانک ايراني از جمله بانک‌اقتصادنوين، با "اوبر بانک" اتريش، نخستين قرارداد تأمين مالي بانک‌هاي ايران با بانک‌هاي اروپايي‌ پس از برجام به‌شمار مي‌رود.
بر اساس اين گزارش، قرارداد ديگري به ارزش 500 ميليون يورو، بين 10 بانک ايراني از جمله بانک‌اقتصادنوين با "دانسکه ‌بانک" دانمارک منعقد شد. اين بانک در 16 کشور دنيا فعال است و علاوه بر خدمات بانکي براي مشتريان شخصي، تجاري و نهادي، خدماتي در حوزه بيمه و مسکن نيز ارائه مي‌کند.
به موجب اين قراردادها، منابع اين دو بانک اتريشي و دانمارکي براي تأمين مالي پروژه‌هاي عمراني و توليدي‌ بخش خصوصي و دولتي که مجوزهاي لازم را طي مراحل قانوني در داخل کشور اخذ کرده‌اند، تخصيص خواهد يافت.
بانک ‌اقتصادنوين از جمله بانک‌هاي خوشنام ايران در عرصه هاي بين‌المللي بوده، که همواره مورد توجه بانک‌ها و کارگزاران بانکي دنيا قرار داشته است.
اين بانک در حال حاضر انواع خدمات ارزي مورد نياز مشتريان از جمله گشايش انواع اعتبارات اسنادي ديداري و مدت‌دار، حوالجات ارزي، خريد و فروش و افتتاح حساب‌هاي ارزي و همچنين صدور انواع ضمانت‌نامه‌هاي ارزي و خدمات مربوط به صادرات کالا را از طريق شعب اين بانک در سراسر کشور به مشتريان ارايه مي‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=134735
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه