مهر بررسی کرد؛

الویت مدیرجدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس/بنزین یورو٤تولید می شود؟

با توجه به حواشی موجود در ارتباط با تولید بنزین یورو٤ در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، به نظر می‌رسد نخستین اولویت مدیرعامل جدید آن باید، راه‌اندازی واحد آیزومر نهایی برای تولید باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وضعیت ابرپالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس بار دیگر سر خط اخبار حوزه انرژی قرار گرفت و حاشیه‌ساز شد. پالایشگاهی که بخش عمده‌ای از میعانات گازی کشور را  به مصرف می‌رساند؛ در حالیکه انتظار می‌رفت طبق گفته وزیر نفت، اردیبهشت امسال واحد نخست بنزین سازی آن تکمیل شده و روزانه به طور پایدار، ١٢میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو٤ تولید کند. حال آنکه چنین نشد و بر اساس آخرین آمار موجود، واحد آیزومر که نهایی‌ترین بخش فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای تولید بنزین یورو٤ است، کاملا از سرویس خارج بوده و ۱۷۶ تن کاتالیست درون ۲ راکتور در حالت آماده به کار تحت فشار نیتروژن است.

طبق گفته کارشناسان این پالایشگاه، تولید در این واحد به علت تعدیل نیروی انسانی این واحد (نفت ستاره) فعلا عملی نشده است. از سویی دیگر، واحد اکتانایزر و CCR به عنوان بخش های کلیدی پالایشگاه هم از سرویس خارج بوده و تولید ندارند که طبق نظر متخصصان، دلیل آن هم نشتی مبدل های واحد اکتانایزر است.

در چنین شرایطی که تحولات جدیدی هم در این پالایشگاه شکل گرفته که البته همچنان محل بحث است، انتظار می‌رود تمامی این تحولات در راستای تولید بنزین یورو٤ قرار گیرد تا نیاز کشور به واردات حدود١٢ میلیون لیتری، هر چه سریع تر برطرف شود.

به این ترتیب به نظر می‌رسد نخستین رسالت محمدعلی دادور، مدیرعامل جدید این پالایشگاه که در گذشته نقش کلیدی در راه اندازی واحد نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس داشته و اکنون، سکان‌داری این مجموعه را عهده دار شده، تکمیل فاز نخست این پالایشگاه و سپس تکمیل آن باشد تا هرچه سریع تر، حواشی موجود کاهش یافته و گام مفیدی در راستای خودکفایی تولید بنرین برداشته شود./مهر/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=136983
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه