مدیر عامل بانک پارسیان:

انتشار اخبار منفی تشدید جنگ اقتصادی را در پی دارد

علی سلیمانی شایسته مدیر عامل بانک پارسیان گفت :صاحبان سرمایه و اقتصاددانان یک نکته را همواره فرض می دارند که اطلاع رسانی دقیق و به موقع به خبرنگاران امری مهم است و باید از راهنمایی آنها استفاده لازمه صورت گیرد.

ع رسانی دقیق و به موقع به خبرنگاران امری مهم است و باید از راهنمایی آنها استفاده لازمه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ویوان نیوز ، علی سلیمانی شایسته مدیر عامل بانک پارسیان در جلسه ای  به مناسبت روز خبرنگار ضمن اظهار نقش مطبوعات به عنوان ناظر اساسی مردم و کنترل کننده مسایل رخ داده در جامعه گفت :صاحبان سرمایه و اقتصاددانان یک نکته را همواره فرض می دارند که اطلاع رسانی دقیق و به موقع به خبرنگاران امری مهم است و باید از راهنمایی آنها استفاده لازمه صورت گیرد .
وی تاکید کرد:گاهی این نقد و خبر در خصوص مدیر یا موسسه شاید گزنده باشد اما یک واقعیت اساسی را باید پذیرفت که آنها ناظر و نماینده مردم هستند در نهایت جای ناراحتی باقی نمی گذارد .
شایسته در ادامه اظهارداشت :مسئولین اقتصادی و به خصوص در سیستم بانکی باید حداقل حضور در نشریات جهت مصاحبه همانند دیگر کشورهای پیشرفته داشته باشند که این امر با توجه به وضعیت فعلی تحریمات صورت گرفته نسبت به کشور امکان سوءبرداشت و استفاده مخالفان ما را تشدید خواهد کرد و مثال این امر تاسیس شعبه بمبئی پارسیان چندی پیش بود که انتشار یک خبر بدون در نظر گرفتن زمان مناسب آن توسط خبرنگار هندی اثرات منفی را برای ما در پی داشت.
وی در خصوص طرح تحول بانکی در پاسخ به خبرنگاران گفت :پارسیان به عنوان یک بانک خصوصی اجرا کننده همانند دیگر بانکها در این خصوص می باشد و بدیهی است که اگر نظری خواسته شود حتما عنوان خواهدشد.
شایسته در مورد بسته‌های سیاستی بانك مركزی تصریح کرد:با توجه به بهتر شدن فضای کنونی کشور نسبت به سال‌های قبل به نظر می رسد بسته‌های سیاستی مانع رقابت شده است چرا كه زمانیکه بحث از رقابت پیش می آید باید رقبا با توجه به هم سطح بودن امکان رقابت به شكل‌های مختلف را داشته باشند.
وی گفت: با اعلام  یکسان سازی نوع سپرده ها و تسهیلات از سوی بانك مركزی دیگر چه لزومی به داشتن 30 بانك در نظام بانکی است!!
مدیرعامل بانک پارسیان همچنین تاکید کرد:‌ در بحث رقابت انتفاع اصلی از آن مردم است همانند شرکت تلفن همراه که اختلاف و ارتقاء سرویس دهی به مردم از ابتدا تاکنون به مشتریان بسیار قابل لمس است.
وی افزود: تبدیل کالا به چند نرخی اولین قدم در جهت ایجاد رانت است اما متاسفانه در بازار چند نرخی افرادی هستند كه از رانت اختلاف قیمت استفاده می كنند و این امر در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.
شایسته با تاکید بر وجود ارز تک نرخی در بازار گفت: راه حل مشکلات تک نرخی شدن است چرا که ارز چند نرخی با توجه به ایجاد مشکلات زیاد در حقیقت همانند زمانی است که وام‌هایی با نرخ های متفاوت ارایه شود و كسانی كه می‌توانند با استفاده از رانت و ارتباط های ویژه، این وام ها را دریافت کنند و در جایی دیگر به مصرف برسانند.
مدیر عامل بانک در خصوص احتمال افزایش نرخ ارز مرجع از 1226 تومان به 1600 تومان با اظهار بی اطلاعی از آن گفت: بانك مركزی براساس مجموعه تصمیمات و بررسی‌هایی كه دارد و همچنین اطلاعاتی كه از بازار كسب كرده احتمالا این نرخ را در نظر می گیرد.
وی در مورد بازگشت پول برداشت شده از این بانک بابت تسویه حساب ارزی نیز گفت: ما توضیحات خود را به بانك مركزی در مورد حساب‌های ارزی داده‌ایم و به احتمال زیاد 99 درصد از برداشت‌هایی كه از حساب ما انجام شده به بانك عودت داده خواهدشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2476
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه