میهن صنعت :

انتقال اطلاعات ضد سرقت به خودروسازان/ تسهيلات خودروسازان برای دارندگان پرايد

میهن صنعت : به گفته خالقی فر؛ در حال حاضر 94.5 درصد از پراید های سرقتی مربوط به مدل زیر 86 است و تنها 5.6 درصد خودروهای پراید مدل بالای 86 به سرقت رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: آگاهي ناجا براي جلوگيري از سرقت خودروي پرايد اطلاعات لازم را در اختيار خودرو سازان قرار داده است.

سرهنگ خالقی فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: علت اصلی روی آوردن سارقان به خودروی پراید عرضه زیاد آن در بازار است که به تبع آن نیاز مردم را به لوازم یدکی این خودرو افزایش می دهد.

این مقام مسئول انتظامی ادامه داد: از این رو پلیس آگاهی سعی کرده با تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در خصوص جلوگیری از سرقت با خودرو سازها از آمار سرقت پرايد بکاهد.

وی تاکید کرد: خودرو سازها نیز با تغییر در روند ساخت خودروی پراید توانستند ایمنی قطعات را در خصوص عدم سرقت افزایش دهند.

به گفته خالقی فر؛ در حال حاضر 94.5 درصد از پراید های سرقتی مربوط به مدل زیر 86 است و تنها 5.6 درصد خودروهای پراید مدل بالای 86 به سرقت رفته است.

رئیس معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن اشاره به اینکه هنوز ضعفهای ایمنی در خودروهای پراید وجود دارد و بایستی درآینده آنان را برطرف نمود اذعان داشت: بخشی از سرقتهای خودروهای پراید مربوط به سهل انگاری هموطنان است، به گونه ای که در نگهداری و استفاده از لوازم تاخیری کوتاهی می کنند.

این مقام مسئول انتظامی افزود: بعد از پراید محصولات پژو هستند که مورد علاقه سارقان می باشند . البته درحال حاضر بالای 90 درصد از خودروهای سرقت شده منجر به کشف می شوند.

اين مقام مسئول انتظامي در پاسخ به اين که آيا هنوز سارقاني هستند که بتوانند در چند ثانيه خودرو پرايد را به سرقت ببرند، اظهار داشت: اين موضوع تنها براي خودرو هاي پرايدي است که توليدشان براي قبل از سال 86 است و الان به هيچ عنوان سارقاني وجود ندارند که بتوانند پرايد توليد شده سال 86 به بالا را در چند ثانيه به سرقت ببرند.

خالقی فر در پایان صحبتهای خود از خودرو سازان تقاضا کرد تا با دادن تسهیلات به دارندگان خودورهای پراید مدلهای زیر 86، آبشن های ایمنی را افزایش دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22170
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه