میهن صنعت :

“انضباط مالی خودروسازان” قیمت خودرو را کاهش می‌دهد

میهن صنعت :‌ یک عضو ناظر شورای رقابت با بیان این‌که احتمال کاهش قیمت خودرو وجود دارد، اظهار کرد: در صورت ایجاد رقابت در این بازار و همچنین بالا بردن انضباط مالی خودروسازان می‌توان انتظار داشت قیمت خودرو تا حد زیادی کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نخستین جلسه شورای رقابت با حضور رییس جدید تصریح کرد: در این جلسه بحث اصلی تعیین خط مشی جدید شورای رقابت بود که براین اساس تصمیم بر این شد که با ایجاد تعامل و هماهنگی حداکثری و یکپارچه بین ارگان‌های مختلف مسائلی که در حوزه شورا وجود دارد، حل شود.
 
وی اضافه کرد: شورای رقابت نهادی مهم است که می‌تواند با تعامل با دیگر ارگان‌های دولتی به وظایف خود عمل کند و امیدواریم این مساله ایجاد شود.
 
این عضو ناظر شورای رقابت درباره بحث‌های مطرح شده درباره احتمال کاهش قیمت خودرو در بازارهای داخلی نیز عنوان کرد: در صورتی که بتوان در این بازار شرایط رقابتی به وجود آورد و هزینه‌های اضافی را کاهش داد قطعا می توان انتظار داشت با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت خودرو نیز پایین بیاید.
 
قاضی پور با بیان این‌که انضباط مالی اصلی‌ترین نکته‌ای است که خودروسازان باید آن را مدنظر قرار دهند، گفت: متاسفانه می‌بینیم که در طول سال‌های گذشته برخی از خودروسازان از سرمایه‌های خود در حوزه‌های دیگر استفاده کرده‌اند و این مساله به این صنعت ضرر رساند.حال با توجه به تغییر شرایط بازار ارز می‌توان انتظار داشت با فراهم نمودن شرایط انضباط مالی در بین خودروسازان بزرگ قیمت خودرو نیز تغییر کند.
 
وی در پایان تاکید کرد: در صورتی که سرمایه خودروسازان به خرید کالاهای اولیه مورد نیاز اختصاص یابد این مبادلات نقدا صورت می‌گیرد و به این ترتیب اجناس برای آن‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود. در صورتی که این شرایط به وجود آید می‌توان انتظار داشت قیمت خودرو حتی تا 30 درصد نیز کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=38591
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه