میهن صنعت گزارش می دهد؛

اوتلندر پلاگین هیبرید زیر پای خبرنگاران/ بدون گیرباکس، پایدار و شتاب خوب

اواخر بهمن ماه سال جاری بود که شرکت آرین موتور از پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در ایران رونمایی کرد و باید اذعان داشت که با توجه به شرایط دردناک آلودگی هوا در کلان شهرهایی نظیر تهران، ورود اینگونه خودروهای می تواند کمک شایانی به بهبود محیط زیست کشور کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اواخر بهمن ماه سال جاری بود که شرکت آرین موتور از پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در ایران رونمایی کرد و باید اذعان داشت که با توجه به شرایط دردناک آلودگی هوا در کلان شهرهایی نظیر تهران، ورود اینگونه خودروهای می تواند کمک شایانی به بهبود محیط زیست کشور کند.

ذره بین خبرنگاران روی میتسوبیشی اوتلندر PHEV

میتسوبیشی اوتلندر PHEV به عنوان اولین شاسی بلند هیبرید برقی یک مشخصه جالب دارد و آن هم نبود گرباکس در این خودرو است. در این محصول باتری اصلی ترین منبع پیشرانه خودرو بوده و به کمک دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب، نیروی محرکه را به صورت همزمان به چهار چرخ منتقل می کنند. بر خلاف دیگر رقبای بازار پیشرانه بنزینی نقش پشتیبان را ایفا می کند. به این شکل که با تولید نیرو در شکل یک ژنراتور ظاهر شده تا شارژ باتری را به منظور تامین برق موتورهای الکتریکی حفظ کند. لازم به ذکر است که با شارژ کامل باتری، این خودرو می توانند حدود 50 کیلومتر را با برق طی کند.

همانطور که گفته شد یکی دیگر از مزایای ویژه اوتلندر PHEV وجود دو موتور برقی در چرخ های عقب و جلو خودرو است که این مزیت باعث برتری این محصول نسبت به سایر رقبای آن شده است. هر دو موتور عقب و جلو این خودرو 60 کیلووات معادل 80 اسب بخار قدرت دارد که منبع تغذیه آن باتری لیتیوم-یون 12 کیلووات ساعت 300 ولتی است.

در نگاه اول شما با یک خودرو به مراتب سنگین تر از اوتلندر مواجه هستید. این سنگینی به 350 کیلوگرم می رسد و در نتیجه آنچه در ذهن شما نقش می بندد یک شتاب نچندان دلچسب است.

اما وقتی سوار خودرو می شوید و پدال گاز را می فشارید تمامی معادلاتتان را بر هم می زنید.بله شما با یک شتاب اولیه بسیار مناسب و البته برتر نسبت به نمونه بنزینی اوتلندر مواجه هستید که انتظارش را نداشتید.

آنچه که مشخص است از این خودرو نمی توانید انتظار یک خودرو 6 دانگ آفرود را داشته باشید اما پایداری مناسب و کشش خوب آن در پیج های تند آن هم در سرعت زیاد شمارا به یک خودرو بسیار ایمن دلگرم خواهد کرد.

سه حالت رانندگی در میتسوبیشی اوتلندر PHEV وجود دارد.

حالت EV: در این حالت خودرو در حالت تمام برقی حرکت خواهد کرد تا زمانی که نیروی الکتریکی باتری به پایان برسد و پس از آن با وارد عمل شدن موتور بنزینی و کمک به شارژ مجدد باتری خودرو به مسیر خود ادامه خواهد داد.

حالت سری : در این حالت که بیشتر برای عبور از شیب و تردد در شهر به دلیل پایین بودن سطح باتری استفاده می شود، موتور بنزینی فعال شده و مشغول شارژ کردن باتری می شود.

حالت موازی : در این حالت که در هنگام رانندگی با سرعت زیاد استفاده می شود، موتور بنزینی علاوه بر  شارژ کردن باتری، به وسیله ژنراتور به صورت مستقیم برق مورد نیاز موتورها را تحت شرایط رانندگی پر فشار تامین می کند.

در کنار دنده الکتریکی اوتلندر PHEV دو کلید دیگر قرار گرفته است .کلید ذخیره (Save)  که وظیفه آن حفظ شارژ باتری است به این شکل که اگر از باتری خودرو 60 درصد باقی مانده، با فشردن این کلید هیچ وقت شارژ باتری به زیر 60 درصد نخواهد رسید و در این رنج با کمک پیشرانه بنزینی ثابت خواهد ماند.

کلید شارژCharge) ) که وظیفه آن شارژ کامل باتری است. در این شرایط تنها پیشرانه بنزینی فعالیت داشته تا باتری به صورت کامل شارژ شود.

در نهایت می توان گفت که شما با یک خودرو بسیار مناسب برای شهرهای پر ترافیک مواجه هستید که با توجه به شرایط آلودگی هوای تهران و دیگر کلان شهرها ارزش خرید را دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=148779
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه