میهن صنعت :

اولین رزمایش تخصصی پهپادی در سال جاری برگزار می شود/ جزئیات دستاورد های جدید ارتش

میهن صنعت : فرمانده کل نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش پهپادی برای اولین بار در کشور برگزار می شود، گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی، انتحاری و هدف استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده کل نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رزمایش پهپادی در سال 93 در چه راستایی برگزار می شود، گفت: در عمده رزمایش های ما پهپاد در رزمایش ها به صورت یک یگان بود اما با توجه به ظرفیت های پهپادی که در کشور داریم امسال تصمیم گرفتیم برای اولین بار رزمایش تخصصی پهبادی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی، هدف و انتحاری استفاده خواهد شد تا قدرت و اقتدار نیروی زمینی را نشان دهیم و در ضمن نقاط ضعف ممکن را پیدا و ضعف ها را برطرف کنیم.

پوردستان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دستاوردهای موشکی جدید در سال جدید خواهیم داشت یا نه، گفت: پروژه ای را با وزارت دفاع و نیروی هوا فضای سپاه انجام می دهیم که برد و دقت موشک های نازعات را افزایش می دهیم و سعی می کنیم برد سایر موشک ها را نیز افزایش دهیم.

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره اینکه ساخت بالگرد ملی در چه وضعیتی است، گفت: بالگرد ملی را سازمان صنایع پنها تولید می کند و کارکنان هوانیروز با سازمان پنها همکاری دارند تا در زمینه های دیگری از ساخت بالگرد به دستاوردهای جدیدی برسند.

پوردستان ادامه داد: در ضمن ما تولید بالگردهای پیستونی را در در دستور کار قرار دادیم زیرا که بالگردهای قبلی ما همگی موتور جت بود که این نوع بالگردها برای برگزاری آموزش ها هزینه ها را بالا می برد ولی با ساخت بالگردهای پیستونی موفق شدیم هزینه آموزش را پایین بیاوریم.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه نشست خبری گفت: 29 فروردین روزی بود که امام(ره) با تصمیم شجاعانه توطئه انحلال ارتش را خنثی کردند به طوری که در اول انقلاب بسیاری از نخبگان با این تصمیم امام(ره) مخالف بودند.

وی با بیان اینکه راهبرد انحلال ارتش یکی از راهبردهای اصلی دشمن بود، گفت: وقوع انقلاب باعث شد آمریکا بسیاری از مزیت هایی که در ایران داشت را از دست بدهد زیرا ارتش ما ژاندارم منطقه بود و سعی می کرد تمام کشورهای منطقه در مسیر منویات آمریکا قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: آمریکایی ها بنای براندازی را از 22 بهمن 57 تدارک دیدند. ابتدا استراتژی محاصره اقتصادی و منزوی سازی کشور بود و سپس موج وسیع ترور هوشمند و کور را در کشور به راه انداختند و افراد شاخص نظام را ترور می کردند

وی با بیان اینکه دشمن نهایتاً تصمیم گرفت گزینه نظامی را در دستور کار قرار دهد اظهار داشت: دشمن برای انجام چنین پروژه ای در مقابل خود ارتشی را می دید با انبوهی از تجهیزات مدرن و افسران جوان لذا می خواست نظام را خلع سلاح کند و به همین خاطر راهبرد انحلال ارتش را در دستور کار قرار داد به طوری که بعضی از مسئولین درجه 3 و 4 این حرف را تکرار می کردند اما امام(ره) خط بطلانی بر این توطئه کشید و حیاتی دوباره به ارتش داد و این باعث شد بغض دشمن به حدی برسد که عالی ترین مقام ارتش یعنی سپهبد قرنی را به شهادت رساندند.

سردار پوردستان در ادامه به برخی دیگری از فعالیت های نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: اولین ماموریت نیروی زمینی ارتش مراقبت از مرزها است که توسط قرارگاه منطقه ای غرب و قرارگاه منطقه ای جنوب غرب انجام می شود که حاصل این حضور کشف صدها قبضه تفنگ شکاری و کلت، هزاران شیشه مشروبات الکلی، هزاران راس دام قاچاق و دستگیری ده ها متردد غیرمجاز به کشور بود که این از عمده ترین فعالیت های نیروی زمینی ارتش در مرزها است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده توسط نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: پشتیبانی بالگردی از نیروهای ارتش و سپاه از جمله ماموریت های هوانیروز نیروی زمینی ارتش است. در ضمن ارتش ماموریت پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره را از سه قرارگاه ایلام، کرمانشاه و خوزستان انجام می دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تا به حال بیش از یک میلیون هکتار از اراضی مین گذاری شده توسط ارتش پاکسازی شده است افزود: این اراضی تحویل دامداران، کشاورزان و شرکت های نفتی قرار گرفت و به اقتصاد کشور کمک شایانی کرده است. در این راه 180 نفر از پرسنل نیروی زمینی ارتش شهید شدند.

وی در مورد رزمایش های انجام شده در سال گذشته گفت: در سال گذشته هر 43 تیپ نیروی زمینی ارتش یک نوع تمرین رزمی را انجام دادند، یا تمرین روی نقشه یا تمرین پاسگاه و یا تمرین صحرایی و علاوه بر این 5 رزمایش بزرگ هم در سال گذشته انجام دادیم. رزمایشی در اصفهان، رزمایشی در شمال غرب، رزمایش اردوی پیاده در شمال شرق، رزمایش قمر بنی هاشم در جنوب شرق و رزمایش سایبری در تهران که برای اولین بار توسط نیروهای مسلح و بدون حضور خبرنگاران و رسانه ها انجام شد.

پوردستان با بیان اینکه در سال جدید 4 رزمایش برگزار می کنیم گفت: یک رزمایش در جنوب شرق کشور، یک رزمایش در جنوب غرب کشور با شرکت کلیه یگان های زرهی، پهپادی و نیروهای مختلف زمینی انجام خواهد شد و دو رزمایش تخصصی هم خواهیم داشت که یکی رزمایش تخصصی پهپاد در علی آباد قم و دیگری رزمایش تخصصی سایبری که سعی می کنیم با حضور رسانه ها و خبرنگاران باشد.

وی به برنامه های فرهنگی در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: تجلیل از جانبازان، آزادگان، ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست از جمله برنامه های فرهنگی نیروی زمینی ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رونمایی از سلاح ششلول نواخت بالا با کالیبر 50 را در روز 31 فروردین انجام خواهیم داد گفت: نام این سلاح محرم نام دارد که چند کشور محدود توانایی ساخت چنین سلاحی را دارند که این سلاح توسط یک دانشمند جوان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به این که مراسم فارغ التحصیلی 130 افسر هوانیروز در دانشگاه افسری انجام خواهد شد ادامه داد: جمعه 29 فروردین مراسم رژه در تهران و شهرستان ها را داریم که در این روز رژه هوایی نیز در دستور کار قرار دارد که این رژه در تهران ساعت 8 صبح در جوار حرم حضرت اما(ره) و با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

پوردستان در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تمهیدات لازم برای تقویت مرزبانی کشور برای جلوگیری از وقایع گروگانگیری اخیر در ارتش به چه شکلی است، گفت: این که یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی برخی کشورهای مرتجع منطقه تعدادی افراد را جمع و سازماندهی کنند و 5 سرباز بی دفاع را اسیر و یا افرادی را به شهادت برسانند از نظر نظامی کار باارزشی نیست.

وی ادامه داد: بحمدالله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله سپاه و ارتش برای مقابله با گروه های تروریستی تجربه بسیاری دارند زیرا که ما با عملیات های تروریستی منافقین که عملیات های بسیار پیچیده ای بود مبارزه موفقی داشته ایم.

پوردستان با بیان اینکه بعد از حادثه گروگانگیری 5 مرزبان ربوده شده ستادکل نیروهای مسلح مسئولیت مرز جنوب شرقی را به سپاه پاسداران محول کرده است افزود: در عین حال کار پشتیبانی بالگردی از این نیروها بر عهده نیروی زمینی ارتش است و برای مقابله با تروریست ها ذره ای ناتوانی احساس نمی کنیم و اگر مسئولین نظام صلاح بدانند و ملاحظات سیاسی نباشد ما می توانیم آنها را در لانه هایشان به ورطه نیستی بکشانیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در موقع دستاوردهای ویژه ارتش برای 29 فروردین گفت: سلاح اخگر 76، سلاح محرم با کالیبر 50 از جمله دستاوردهایی است که در این روز رونمایی می شود در ضمن کارهای جدیدی روی تانک ذوالفقار و صمصام انجام شده که این فعالیت ها در رژه روز 29 فروردین به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه ارتش جهت بهبود معیشت کارکنان گفت: ما مصوبه ای داریم مبنی بر فروش اراضی مازاد و این اراضی در مزایده ها به تعاونی های نیروی زمینی و شرکت های برنده واگذار می شود و با ارتباطی که با دولت داریم کمک های زیادی برای رفع نیاز مسکن پرسنل انجام می شود به طوری که در سال گذشته بالغ بر 15 هزار مسکن واگذار کردیم و امسال نیز این برنامه ها را ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت های مردمیاری ارتش در موقع وقوع حوادث طبیعی گفت: یکی از دستوراتی که به یگان ها داده شده است بحث امدارسانی است که در زمان وقوع بلایای طبیعی فرمانده تیپ یا لشگر منتظر دستور فرمانده نیروی زمینی نمی ماند و تفویض اختیار شده که مستقیم برای مردمیاری و کمک به مردم در سوانح طبیعی اقدام کند.

پوردستان ادامه داد: در شمال خاوری تهران منطقه وسیعی را آماده کردیم و چندین دستگاه بیمارستان و اتاق عمل آنجا بردیم که اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاد استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا در سال جدید رزمایش های نظامی مشترک با کشورهای همسایه برگزار خواهد شد یا نه گفت: یکی از برنامه های ستادکل نیروهای مسلح اجرای رزمایش های مشترک نظامی است که ما امسال در جنوب شرقی و جنوب غربی رزمایش مشترکی را با نیروهای سپاه انجام خواهیم داد.

به گزارش مهر وی ادامه داد: اما با کشورهای خارجی هنوز رزمایشی نداریم که اگر کشور متبوعی باشد انجام می دهیم البته ارتباطات آموزشی بسیاری با کشورهای همسایه داریم.

بنا بر این گزارش در پایان این نشست خبری چایگاه اطلاع رسانی نیروی زمینی ارتش توسط امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45441
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه