میهن صنعت:

او.ام.وی اتریش رسما به صنعت نفت ایران برگشت

حرکت شرکت های ایرانی تایید صلاحیت شده برای حضور در پروژه های اکتشاف و تولید با امضای تفاهمنامه شرکت OMV اتریش و شرکت‎ انرژی دانا شتاب گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت OMV اتریش و گروه انرژی‌دانا با امضای تفاهم‌نامه ای توافق کردند همکاری‌های آتی خود را در پروژه‌های توسعه‌ای میدان های نفتی و گازی در ایران گسترش دهند.

این تفاهم‌نامه همکاری بهمن ماه امسال در محل دفتر مرکزی شرکت OMV در شهر وین پایتخت اتریش، بین سیدمصطفی خویی، عضو هیئت مدیره و مدیر بخش اکتشاف و تولید انرژی‌دانا و یوهان پلینینگر، عضو هیئت مدیره و مسئول بخش بالادستی شرکت OMV امضا شد.

بر اساس این گزارش، اجرای قراردادهای جدید نفتی با حضور شرکت های خارجی تنها در صورتی امکانپذیر است که این شرکت‌ها همکاری با شریک ایرانی را در دستور کار قرار دهند تا شرایط برای انتقال فناوری به کشور فراهم شود. انرژی‌دانا یکی از شرکت‌های ایرانی تایید ‌صلاحیت شده از سوی وزارت نفت برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید است.

براساس گزارش وزارت نفت، پس از رفع تحریم‌ها و ورود ایران به دوران پسابرجام، شرکت OMV اتریش به منظور مطالعه چند میدان در غرب کشورمان، با شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. این شرکت با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز در حوزه مطالعات اکتشافی همکاری مشترکی را آغاز کرده است و با تفاهم‌نامه اخیری که بین OMV و انرژی‌دانا به امضا رسیده، فضا برای توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و حضور پررنگ تر این بخش نیز در صنعت نفت کشور بیش از پیش مساعد شده است./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108792
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه